Medlemsbloggen

S/Y OCEANA på langtur

1. Sep 2011   |   geirir@gmail.com

Vi hørte rykter om at Hans og Magnhild ombord i S/Y Oceana var ute på langtur, og da vi inviterte til blogginnlegg på hjemmesiden fikk vi følgende svar pr mail:

Forsøkte med et skikkelig utkast, men det forsvant i dimman!

Joda, fruen er på tur og for øyeblikket ligger vi i BAYONA, Spania - stedet hvor Columbus returnerte til for 518 år siden - etter å ha "oppdaget" Amerika. Byen bærer preg av dette med minnesmerker etc. Vi har ligget her ett par dager, frisk vind midt imot (regnbyer), men det ser ut til å være en åpning imorgen (dieselvind - dessverre!)

Her ligger vi i ei koselig havn med nordmennene i "Armatura Borealis" ved siden av, en stor Trident, med 5 - 6 trivellige, som vil kloden rundt, ombord. Lenger borti havna ligger svenske "Alakrity" med et voksent par ombord - de har krysset Biscaya og kursen vår noen ganger, sist var de ombord og spilte kort i går kveld. Trivellig.

Vi lyver gjerne litt for MSF, men gjør oppmerksom på at Jeanneauklubben.no allerede har mottatt flere inserat om hvor, hvem og så hva, fra oss. Sidene er åpne og kan godt leses av de som er intresserte - lover intet spennende innhold, men har flere oppfordringer om å fortsette. Dere kan sikkert "klippe og lime" om det virker interessant - ellers sender vi gjerne egne innlegg om det ønskes.

EG GJÆR MERKSAM på at jeg synes pc er noe dritt og at det tar alt for lang tid - men vi deler gjerne turen, og ikke minst opplevelsene, om det er ønskelig.

Så langt har vi ledig lugar ombord, og flere står "på vent" til å hilse på, avhengig av hjemlige forholds som ferie- og fritid. Vi blir ombord ei stund, men ser for oss å legge igjen båten på spanskekysten (Cadiz?) eller annet egnet sted noen måneder før vi fortsetter når løvet spirer igjen. Men intet er booket, ingen planer er lagt, det blir som det passer. Vi treffer stadig folk som har holdt på ei stund, som mener Middelhavet blir for varmt, og som seiler opp og ned Gibraltar til Frankrike. Høres kjempemessig ut,   ...... (noen som kjøper hus i Kringsjå?)

Vel nok så langt - hører gjerne fra dere dersom ønskelig. Lover intet stort, intet godt, men noe klarer vi vel å produsere (fikk litt skryt av jeanneauklubben og derved sank vel kvaliteten trolig).

Mvh    S/Y "OCEANA"      Hans F Grydeland

Linker til innlegg postet på Jeanneau-klubben:

Del 1

Del 2

Del 3

Del 4

Vi håper at S/Y Oceana i tillegg til å nyte turen, får inspirasjon til å dele flere opplevelser med oss!

«November 2017»

Fjærestua utleid 18 November til 19 November