J/70

Foto: Seilsportsliga

Seiling for alle:

Bli med og seil J70! Vi seiler hver mandag etter «drop in» prinsippet. Prisen er omtrent som på treningssentre.

J70 seilingen er organisert i flere nivåer. Som medlem kan du være med på organisert seiling hver mandag fra april, gjennom sommeren inkludert juli, til oktober. På disse dagene kommer du til ferdig riggede båter, og ferdig opplegg organisert av ligaledelsen. Det kreves ingen forhåndskunnskaper, og du trenger ikke forplikte deg til å møte. Det er plass til 16 seilere samtidig - er vi fler rullerer vi på å seile og å arrangere fra følgebåt.

Vi seiler korte seilaser (10-15 min) etter mønster fra Seilsportsligaen. Dette gir masse morsom seiling, mye action, og er super sosialt! I tillegg oppfordrer vi medlemmene av gruppen til danne egne lag og trene på andre dager. Eller til rett og slett seile seg en tur på fjorden. Som medlem booker du båtene uten ekstra kostnad.

Meld deg på til nessbjornar@gmail.com.

Hva er Ligaseiling?

Ligaseiling vil si at man seiler mange korte seilaser, hvor man hele tiden bytter på lagene. Dermed blir det masse action, mye læring, og det er veldig sosialt.

Med vår lokale ligaseiling med J70 kommer du rett inn i et etablert miljø, og du slipper å eie egen båt. Vi kaller det «bag-seiling». Ta med seiltøy i bagen og møt opp, så blir det seiling. En egen ligaledelse organiserer og sørger for at båtene holdes ved like.

Ligaseiling dukket opp i Norge i 2016 da Norges Seilforbund startet Norsk Seilsportliga. Et slags norgesmesterskap for klubblag på samme måte som eliteserien i fotball. Molde deltar i 1. divisjon. Har du lyst, og er god nok, kan du bli tatt ut til å representere Molde Seilforening i Seilsportligaen.

Priser:

Hele sesongen: 5.000,-

Halv sesong (før/etter 15 juli): 3.000,-

Ungdomspris: 2.000 for hele sesongen

Fulltidsstudent (opp til 30 år): 2.000,-

Drop in: Voksne 100,-/ Ungdom 50,-

Det eneste som kreves er at du er medlem i Molde seilforening.

Meld deg på J70 seiling her

Her kan du melde deg inn i Molde Seilforening

Vi seiler ligatrening hver mandag. Der rullerer vi på lagene, og det er lav terskel slik at alle kan delta uten krav til forhåndskunnskaper.

Du har også mulighet til å danne eget lag og booke båten for å trene på egen hånd, gjerne sammen med andre lag. Det oppfordres til å delta på onsdagsregattaer i Molde seilforening. Du finner terminliste her.

Kontakt:

Cecilie Wold – 922 60 436 / cecilie@emc1.no

Albert Vestad – 982 81 764 / albertvestad@hotmail.com

Bjørnar Ness – 404 11 684 / nessbjornar@gmail.com

Følg oss på vår Facebook gruppe for informasjon og nyheter

Foto: Seilsportsliga

«Desember 2019»