Forum

Molde Seilforening » Kjøp og salg » Ønskes leid » Ønske om å leie seilbåt i Mølde

Startet av: Geir Inge Rødseth 25. Jan. 2012 10:58
Geir Inge Rødseth
Moderator
star
Poster: 15
25. Jan. 2012 10:58
Vi har fått en henvendelse fra en som ønsker å leie seilbåt i noen dager senere i år. Oppfordrer eventuelle interesserte medlemmer om å ta kontakt.

Kjære Molde seilforening;

Jeg tillater meg å henvende meg til dere da jeg er på jakt etter en turseiler jeg kan leie for noen dager i vår, sommer eller høst, og ikke har funnet noe utleiebyrå i denne bransjen rundt Molde.

Jeg har god erfaring som turseiler, og ønsker å ta med meg mine slektninger Geir og Magnus Sæther i Molde på en 2-3 dagers tur i den vakre skjærgården hos dere.

Kan det tenkes at det er medlemmer hos dere som kan være interessert i å leie ut en turseiler 32-42 fot på markedsbaserte betingelser?

Jeg er vokst opp med ferier i turbåt og båtliv, men som bosatt i innlandet er det ikke aktuelt å holde båt på sjøen selv.

Jeg har derfor dokumentert kunnskaper og erfaringer med et båtførerbevis for noen år siden, og har siden hatt flere fine ferieturer som skipper på leide turseilere og turbåter.

Ferske eksempler er Oslo>Koster>Ferder> Oslo med Bavaria 42, Strømstad >Koster>Väderøyarna >Strømstad med Hanse 42, 3 døgn i Austevoll med Bavaria 32, Stryn>Florø >Silda og Selje TR med Motorbåt.

Jeg er ellers kjent på vestlandskysten fra flere turer som mannskap der; bl.a. Kristiansund > Brønnøysund med turseiler, Kristiansund > Bergen med sjark med mer.

Referanser fra utleiere og med-seilere kan skaffes.

Jeg kommer til Molde på besøk kommende helg 28-29 Jan, og møter gjerne evt. interesserte utleiere da om ønskelig.

Jeg håper å høre fra dere.

Med beste hilsen

Werner Christie,
Vidarshov gård,
Hjellumveien 152
N-2322 Ridabu,
NORGE

Mobil: +4790576920
Mail: Werner@Vidarshov.No