Thor Due klar for jolle-Nordisk

9. Jun 2012
Jolle
Thor Due gjør det veldig bra i optimistjolle - og er klar for Nordisk Mesterskap.

Thor Due fra Molde seilforening endte etter en ganske sterk avslutning på siste NC i Stavanger sist helg på en 40. plass i totalrankingen og havnet midt i gruppa som blir tatt ut til Nordisk Mesterskap i seiling - i Estland. Beste enkeltresultat var en 16 plass i Norgescupen i Stavanger og det ble en flott 24. plass på resultatlista.

Første NC i år så var det ok forhold i Tønsberg med passe og stabil vind, seks seilaser ble seilt. Thor startet forsiktig men seilte seg oppover i løpet av helga.

På andre NC i Asker var det høytrykksvær og bare to seilaser gjennomført på lørdagen. En god for Thor og et litt dårligere etter et uheldig banevalg. Søndagen ble det venting og soling i land.

På tredje NC sist helg var det mye og økende vind på lørdagen. Rutinen - som han mangler litt av i forhold til alle de som trener i gode felt to ganger i uka - begynte å komme på plass og han klarte to 19. plasser. På søndag var det litt mindre vind og etter fire forsøk (tre med black flagg) fikk de endelig feltet av gårde på første regatta (det ble 20 disk på den regattan!). Thor hadde en god start og seilte inn en 16. plass.

På andre regatta fikk han black flagg

Denne helga er Thor på plass på landslagssamling, deretter venter NM og så Nordisk i juli i Estland.

Molde Seilforening gratulerer med veldig flott innsats så langt. Og ønsker Thor lykke til under de kommende mesterskapene i Norge og Estland.