Ingrid vant jolle-KM

14. Sep 2012
Årets beste jolledag under årets KM.

- Det blir fint vær og mindre om en time!

Sjelden har det vært morsommere å få rett når det gjelder værvarsel enn under årets KM/kretsserie i Molde 8. september.

For deltagere, foreldre og arrangrøer våknet opp til et elending høstvær, med altfor sterk vind og MYE regn.

Men med en halvtimes utsettelse på første varselskudd ble det også et perfekt vær allerede fra regattadagens start.

Seilere fra Molde Seilforening og Ålesund Seilforening deltok i kretsmesterskapet - men det var nok båter til tellende KM kun i klasse optimist A.

Dagens startet med fire-fem seskundmeters vind. Men i takt med økende vind ble det også bratt læringskurve for seilerne som avsluttet dagen med særdeles god seiling og mange taktiske banevalg som viser at seilerne har hevet seg kraftig i løpet av året. Dette lover veldig godt for de kommende sesongene. Da håper vi også på mye større deltagelse fra Moldes naboklubber i nord og sør.

Ingrid Bachmann vant årets KM etter tre førsteplasser to andreplasser og èn tredjeplass. Med Peder Oterhals på en andreplas og Ulrikke Devold på tredjeplass. Alle fra Molde SF. Ingrid M. Bøen fra Ålesundble nummer fire i årets KM, mens heatets yngste seiler, Henry Oshaug, fikk femteplassen etter en strålende andreplass i siste seilas.

I kretsserien vant Margrethe Pettersson/Molde SF klasse Zoom8.

Det ble også arrangert treningsregatta i klasse optimist C.

Her deltok seks seilere fra Molde og Ålesund. Gruppen fikk en veidig bra dag på sjøen, og er klare for regatta i klasse B neste sesong.

Årets KM/kretsregatta ble gjennomført på èn dag, med seks starter.

«Juli 2018»

1617181920