Gossen rundt

4. May 2013
Lurie vant for tredje år på rad, og sikret seg vandrepokalen! Molde seilforening gratulerer!

Her er resultatene. Vi kommer tilbake med mer senere.

Starten gikk i en fin bris fra øst. Jyplingen kom først ut i starten. Etter runding Steinnneset dreide vinden mot sørøst og fikk frem spinnakerne på båtene. Jyplingen hadde en solid ledelse på resten av feltet ved passering Ånnholman. Rekkefølgen videre var Furia III, Rasken, Arius og Lurie. Fra Ånnholman til nærmere Lyngværet ble feltet gradvis komprimert av en kommende nordøstlig bris. Furia III valgte å gå nord for Lyngværet. Vinden så kraftigere ut på nordsiden, men den fylte etterhvert også sundet på innsiden, som er kortere vei mot Matlausa. Rasken og Arius rundet derfor før Furia III ved Matlausa. Som en klegg hang Lurie på de antatt raskere båtene. Løpet ble avkortet ved Kobbeskjæret. Jyplingen gikk først i mål, foran Rasken og Arius. Lurie gikk i mål kun ca 37 min etter Jyplingen og kun ca 17 min etter Rasken. Dermed vant Lurie en knusende seier, igjen! Å vinne tre år på rad vitner om meget bra seilferdigheter på Ole Arnfinn Ellingsgård og hans mannskap.

Gratulerer!

Regattakomiteen takker også John Helge Frøystad som med to av sine barn stilte som regatttasjefer! Bra gjennomført arrangement!