Vårserie 7 - Terningkast 5

6. Jun 2013
Solgangsbris fra vest, shortsføre, 14 båter og en perfekt lagt pølsebane. Hadde vinden vart på tredjerunden også, så hadde denne regattaen fått terningkast seks!

Romslig startlinje med de aller fleste båtene startende fra styrbord halser. Styrbord merke var favorisert. Sixpack var vel den eneste som gikk for babordstart. De var kanskje litt for hissig på grøten, og måtte slå i møte med styrbordfeltet, men fikk likevel en bra start.

Det var perfekte treningsforhold i dag, på en kort og riktig lagt bane. Mange manøvrer gav perfekt trening til Intercity og Nordenfjeldske. Jolly Yacht har vel ikke hatt en perfekt start på årets sesong (med bla forstagshavari), men i dag  seilte de inn ratingtallet og vel så det! Bra båtfart og bra båthåndtering! Lurie viste at de tar utfordringen med tøffere rating på strak arm, og vant klasse 2. Jyplingen dro fordel av å komme i mål før vinden løyet (og av å være alene i klassen) og vant F30 klassen. Helt objektivt sett så seilte de ikke så verst heller. Flott å se Numero Uno på banen igjen! Andreplass i dag, men tipper planen er førsteplass til helga!

Resultater for klasser og overall.

«Juni 2019»

• Fjærestua utleid 8.00-18.00