H2 - Sol og lettvind

16. Aug 2013
Lite som minner om høstserie enda! Sol og lettvind på H2. Nini Roll begynner å etablere seg som lettvindsteam nr 1 og vant H2 overlegent!

Team Mistress sendte båtene ut på løp 3 (Brannstasjonen) + 2 (Bollan). Rett før start kom det en fin trekk fra nordøst. Det ble spinnakerstart for de som rakk å områ seg etter vindskiftet.  Vinden holdt seg fint helt frem til Marinaen. Her ble det et stor skille i felte. Noen kom seg videre, og andre ble liggende i vindstilla. Jolly og Uno ledet an ved å følge et smalt spor med vind ganske nært land. Jolly rundet bøya ved Brannstasjonen som første båt. 50 m før runding slo det inn en sørvestlig vind, i alle fall for de første båtene. Like etter runding ble det igjen spinnakersetting og den fremre delen av feltet tok med seg denne vinden til de båtene som fortsatt lå i stilla ved Marinaen. H2s doldrum ved Marinaen ble igjen en utfordring for de fremste båtene. Nini Roll og Arius kom seg definitivt best ut av dette ved å velge en kurs lengre sør i fjorden. Her slo den nye østavinden inn tidligst. Flaks, eller husket de hva som skjedde i V3? Lignende forhold på samme bane: http://www.moldeseilforening.no/news/256/15/V3-arets-forste-shortsregatta/

Løpet ble nok helt korrekt avkortet ved passering Lubbenes.

Vi gratulerer Nini Roll med førsteplassen i klasse 1 og overall, samt Oter´n med seier i klasse 2!

«Oktober 2018»

• Onsdagsregatta H10