Spectra Marine Molde Doublehanded

11. Sep 2013
13 båter påmeldt! Som i fjor satser vi på å følge seilasen live. Blåbåten eller RIBén kommer til å følge løpet, og gi jevnlige rapporter her på hjemmesiden. Bilder/film vil bli lagt ut på vår Facebookside.Kamci, Kikken, Nini Roll, Numero Uno, Ninja, Celsius, Juego, Jyplingen, Lurie, Misund (Clipper 343), Rasken, Øse og Blue Moon er registrert nå fredag ettermiddag (i den rekkefølgen). Gratulerer til de fem første påmeldte som får 2 Henri LLoyd skjorter pr båt levert av Spectra Marine! Etter oppfordring fra noen båter, oppretter vi nå også egen turklasse for båter uten gyldig målebrev. Er det flere som ikke har målebrev, så er det bare å melde seg på! Seilingsbestemmelser er lagt ut - se link lenger ned i artikkelen. Seilingsbestemmelser MED ENDRINGER er lagt ut 13.9.2013 kl 09.00. se link lenger ned i artikkelen. Se også link for digital visning av løpsalternativer. To mann, en båt, en fjord! Vi følger opp suksessregattaen fra i fjor og inviterer til Spectra Marine Molde Doublehanded 2013. Årets høydepunkt for shorthandedseilere! Spectra Marine stiller også i år med påmeldingspremier til de fem første påmeldte båtene + en seilklokke til vinneren i hver klasse. I år blir det også sosial samling på Seilerhytta med grilling etter endt regatta. Alle deltakere og andre seilere som ønsker en hyggelig kveld på Seilerhytta er velkomne!
Spectra Marine Molde Doublehanded:
- starter kl 11.00
- seiles i områdene Moldefjorden, Karlsøyfjorden og Julsundet.
- inneholder korte legg med utfordrende båthåndtering
- inneholder lange kryss/lenselegg som gir utfordringer ifht taktikk og utholdende konsentrasjon.
- det seiles i to NORratingklasser

I fjor var vi elleve båter. Vi håper på enda flere i år.

Hjelp oss med å spre invitasjonen!

Her er seilingsbestemmelser med endringer 13. sept 2013 kl 09.00. endringer markert med gult

Her er kmz filer som illustrerer de forskjellige løpene. Kan feks åpnes i Google Earth.

NB! Kun veiledende. Lag egne navigeringsruter med utgangspunkt i løpsalternativer i seilingsbestemmelsene.