Den åttende onsdagsregattaen starter i kveld med 3 m/s vind fra nordøst

25. Sep 2013
Vi har i de siste regattaene hatt bra oppmøte med mellom 14 og 17 båter! Vi håper som alltid på enda flere seilere! Møt opp på onsdagsregatta i kveld kl 18!

Det begynner å spisse seg til i serien i begge klassene. Det er tre seilaser igjen å seile, og det er flere dueller som skal utspille seg i disse. Å stå løpet helt ut med deltakelse på alle gjenstående regattaer er viktig, og kan gi mulighet for premieglass på årsfesten!

I klasse 2 har Oter’n festet et solid grep om seieren. De har 6 poeng nå, og har faktisk en mulighet til å avslutte sesongen med kun 7 tellende poeng.  Selv med formen Blue Moon har vist i det siste har de nok ikke mulighet til å ta igjen Oter’n. Det blir nok heller en kamp mellom Blue Moon og Lurie, der det kun skiller to poeng. Fortuna, Mistress og Kamci ligger på de følgende plasseringene. Lenger ned på lista ser det ut til å kunne bli en kamp om sjuendeplassen mellom Fryd, Furia II og Juego. Strykninger av DNC i siste seilas kan nok bli avgjørende.

I klasse 1 er det jevnt mellom de tre første båtene, Jyplingen, Nini Roll og Jolly Yacht. Nini Roll har seilt opp som lettvindsbåten i MS og kan også kjempe om ledelsen om forholdene blir lette. Kanskje er det rett og slett slik at de har blitt kjent med båten, og også vil gjøre det bedre i regattaer med mer vind? Jolly har vært inne i en meget god stim med gode plasseringer. Forrige regatta ødela litt på statistikken, men de er jevnt gode og vil nok også kunne kjempe om teten i klasse 1. Arius ligger på fjerdeplass. Det er jevnt mellom Ninja, Sixpack og Øse på de neste plassene.

«Februar 2019»

• onsdagskafe