Nini Roll med overlegen seier i H1!

7. Aug 2014
Høstserien startet ikke akkurat med noen høststorm. Vinden nådde nok maksimalt opp i kategorien ultralett sommerbris. En knapt merkbar trekk fra vest dro båtene ut fra startlinja i retning mot Brannstasjonsbøya og tilbake til Lubbenes. Nini Roll hadde en bra start, og mestret som vanlig de lette vindforholdene meget bra. De seilte inn til en solid seier i klasse 1 og overall. Oter’n var nesten like suveren i klasse 2. Gratulerer!

Regattaen ble seilt på løp 1 til Brannstasjonen i en svak trekk fra vest som kl 20:25 endret seg til en kraftigere trekk (2 m/s) fra øst. På det tidspunktet var første båt nesten i mål og siste båt hadde enda ikke rundet merket. Med andre ord svært ulike forhold for båtene, og viser hvor viktig det er med klasseinndeling. Klassevis ble det nok respektabelt like forhold.  Hvilke valg som ble tatt underveis på de 6 båtene som tracket kan sees her.

Det var 6 av 10 båter som tracket regattaen. Dette er en klar forbedring! For de som har tracket selv er det bedre å logge inn på egen profil på raceqs.com, siden Jyplingen som denne replayen har utgangspunkt i, slo av trackingen før alle hadde kommet i mål. Vi satser selvfølgelig på at alle skal tracke etterhvert. Vi ser at den største utfordringen er å huske å starte appen. Selv om vi har hatt problemer med forhåndsinnstillingen av starttidspunkt er det uansett en ide å stille inn opptak allerede nå på onsdag 13.8 kl 18:50, og så heller følge med på om den starter av seg selv. For info om tracking, se her.

Ellers var det kjekt å se en ny båt på fjorden. Morten Devold stilte med sin nyinnkjøpte Dehler 29, Håp, og et ungt mannskap. på oppløpet fikk den vist sitt fartspotensiale, og når båt og mannskap blir innkjørt regner vi med at Håp blir å finne på den delen av resultatlista som Blue Moon har vært!

Takk til Kjell og Ann Heidi som stod for henholdsvis starten og seilkafeen!

Vi ser frem til H2! Da blir nok vinden kraftigere og båtene flere!

Resultater:

Klasser