Molde Race Week

17. Aug 2014
Søndag var det siste regattadag og det hele skulle avgjøres med baneregattaer. Starten ble utsatt en time for å vente på at vinden skulle fylle fjorden. Når vinden kom fra vest var regattasjef Thomas Hjertø kjapt ute med å legge en fin bane og fikk satt i gang det hele. Det ble klokelig nok valgt en runde på hver av regattaene da det var særdeles rolige vindforhold.

I klasse 1 var det fortsatt stor spenning i toppen mellom Jyplingen og Vind-Erla, da det skilte kun 1 poeng mellom båtene. Jyplingen fra Molde Seilforening med skipper Trygve Bjørlo trives godt på bane og tok en klar seier foran  Banner`n og Numero Uno i første regatta. I andre regatta fortsatte Jyplingen med en ny seier foran Numero Uno og Vind-Erla. Dermed var det hele avgjort i klasse 1 og Jyplingen som har seilt både høyt, fort og imponerende gjennom hele Molde Race Week kunne feire med en suveren seier i klassen foran Vind-Erla og Banner`n. På de neste plassene fulgte Numero Uno og Jolly Yacht.

I klasse 2 hadde Martin Molden med sin Express Addicted fra Ålesund Seilforening en klar ledelse før siste dag. De fortsatte den gode seilingen og tok klasseseieren i dagens første regatta 35 sekunder foran Six Pack. I andre regatta knuste de all motstand og vant suverent foran Furia II og Nini Roll. Ungdommene i Addicted var det ingen som kunne utfordre i sammendraget i klasse 2. De vant sin klasse i alle regattaene. Det var derimot en spennende duell om 2 plassen, den duellen vant Furia II med skipper Vidar Skaar foran Oter`n og Nini Roll. På de neste plassene fulgte Team Sixpack, Håp, Juego og Fortuna.

Molde Race Week var i år også KM for NOR Rating og dermed er årets Kretsmestere Jyplingen og Addicted. Molde Seilforening gratulerer begge båtene med seier i den første utgaven av Molde Race Week og årets KM!

Dette arrangementet har vært en knallsuksess og deltagerne virket storfornøyd, en stor takk til lederne John Helge Frøystad og Are Haslund. Thomas Hjertø har også gjort en kjempejobb som regattasjef denne helgen. Takk til alle involverte i dette flotte arrangementet!

Er det noen som sitter på flotte bilder av helgens arrangement og ønsker å dele disse på hjemmesiden kan de sendes til : mkirkeland@hotmail.com

Trykk HER for resultater.

Trykk HER for tracking av søndagens regattaer.

Trykk HER for bilder fra MRW.

PR/Info

Mats