Spectra Marine Molde Doublehanded- OPPDATERT MED BILDER

14. Sep 2014
Lørdag var det hele 15 båter som stilte til start i årets Spectra Marine Molde Doublehanded i regi av Molde Seilforening.

At regattaen seiles doublehanded vil si at det kun er tillatt med 2 personer ombord i båtene, dette gir ekstra utfording i teknikk, taktikk og utholdenhet.

Starten ble i år utsatt et par timer i vente på at vinden som var meldt skulle komme. Løpet gikk fra Rica Seilet til Meekgrunna og videre rundt Hjertøya to runder.

Starten gikk i meget lett vind og det ble en kamp om å ha fri vind for å ha framdrift, heldigvis var vinden stadig økende.  Fram til runding lysbøye ved Fårøytangen så det ut til å være Kikken med skipper Kjell Inge Kirkeland og Nini Roll med skipper Kari Bachmann som hadde en ledelse i sine klasser , men mindre vind opp mot Jektsundset gjorde at alle bak kom kraftig innpå.  Både Oter´n  og Jolly Yacht tok godt vare på muligheten som da dukket opp og seilte inn til seier i hver sin klasse. Jolly Yacht med skipper Kjell Gunnar Rød og Ellen Rafaelsen vant klasse 1 foran Kikken og Ninja. Oter`n med skipper Mats Kirkeland og Terje Kirkeland vant overall og klasse 2 foran Nini Roll og Håp.

Det flotte arrangementet ble avsluttet med premieutdeling på Rica Seilet på kvelden, hvor Spectra Marine stilte med flotte premier.

Resultater kan du se her: Klasser

Tracking HER

Oter`n sin beskrivelse av regattaen HER

Bilder tatt av regattasjef Lars Walle kan du se HER