Varierende vindforhold, regn, flinke seilere, fabelaktig lunsj og Moldemesterskap

18. Sep 2014
Jolle
Lørdag 20. september ble det gjennomført Moldemesterskap i joller.

Årets mesterskap ble lagt til område utenfor sentrum av Molde i forbindelse med årets Innflytterdag. Mesterskapet bar preg av til dels mangel på vind, skiftende retning på vinden og masse god seiling. Med sen start fikk seilerne en tur på Innflytterdagen. Lunsjen ble inntatt mellom 2. og 3. runde på sjøen.

I klassen for de eldste seilerne deltok 4 optimistjoller, 2 RS Feva og 3 Zoom8. I tillegg fikk vi seiling i ypperste klasse av deltakerne i den yngre klasse. I denne klassen deltok Hedda Devold og Ida L Skaar.

I klasse for Optimist A, tok Sigrid Hammervik Molvik 3 strake runder og endte med 3 poeng og ble årets Moldemester for i sin klasse, etterfulgt av  Johannes Hammervik Molvik (7 poeng), Abel Gangeskar Horneland (9 poeng) og Anna Charlotte Gaasøy Holsbøvåg (11 poeng).

I år startet 2 båter i  klassen RS Feva, Christian Oterhals Bachmann og Henry Solvang Oshaug kom inn som båt 2 i første runde, men kom sterkt tilbake og vant de 2 siste rundene og ble dermed Moldemestere i klassen RS Feva. Simen Silset Herskedal og Peder Oterhals Bachmann kom på andre plass med 5 poeng.

Klassen for Zoom8 har frem til Moldemesterskapet vært en tevling mellom Ulrikke Devold og Margrethe Petterson, men i fravær av sin faste makker i RS Feva, viste Ingrid Bachmann en flott gjesteopptreden(?) i lånt Zoom. Klasseseieren for Zoom8 gikk til Ulrikke med 4 poeng, tett etterfulgt av Margrethe med 5 poeng og Ingrid på 3 plass med 9 poeng

Har du bilder av seilasene ønsker vi gjerne at du sender de til mkirkeland@hotmail.com, så skal vi få de publisert på hjemmesiden.

Bilder kan du se HER