H9: Baneseilas

30. Sep 2014
Har blitt fortalt at det er størst sannsynlighet for å gjette riktig vær til dagen etterpå, dersom en gjetter at det blir det samme været som i dag. De på yr.no, som trolig driver noe mer kvalifisert gjetning, melder også det samme været i morgen som i dag. Da tyder det meste på at vi får en baneseilas i en jevn og fin østavind! Kjell Fostervoll tar starten, og da skal vi også ha arrangementet i de beste hender.

H9 er nest siste onsdagsregatta. Merk at det neste uke ikke blir onsdagsregatta grunnet høstferien. Høstseriesirkuset er tilbake 15. oktober og distanseregattaen Høststormen seiles 18. oktober.

Etter Høststormen er det også klart hvem som vinner Sesongpokalen som er den båten som er best sammenlagt fra samtlige av årets regattaer. Her er link til en foreløpig resultatliste der det er beregnet en strykning for de 12 første båtene. Etter endt Sesongpokalserie vil det foreta 2 strykninger (Molde Race Week strykes ikke). Se statutter for pokaler i Molde Seilforening her. Det meste som kan sies om denne foreløpige resultatlista er a det er svært jevnt mellom de fire første båtene. Det ser ut til at kampen om Molde seilforenings gjeveste regattatrofe kommer til å stå mellom Jyplingen, Nini Roll, Oter'n og Sixpack.

Vel møtt til H9!

«Februar 2019»