H9: Oter'n og Sixpack stakk fra åstedet!

2. Oct 2014
Kjell og Robert slet anturligvis med å få inn riktig vinkel på pølsebanen da det før start ikke var noen vindvinkel å ta utgangspunkt i. De var frustrert uvitende om at det faktisk var stille før stormen! Det ble etterhvert satt i gang et løp fra Fjærestua - Bollan - Fjærestua X2 med lensestart. De fleste valgte overraskende nok babordstart. Sixpack og Oter'n fikk en kanonstart ved å hevde sin rett ved babord startmerke. Disse to båtene kom seg fri, mens de resterende elleve båtene ble liggende å gispe etter vind i en mølje på startlinja. Sixpack og Oter'n viste ingen barmhjertighet mot de lidende på startåstedet og stakk til fjords! Når kulingen slo inn etter første merke, holdt de unna på rating og seilte inn til seier i sine respektive klasser. Vi gratulerer!

Det som opptok de fleste på Havnekafeen etter endt regatta var den noe brå overgangen fra svak østlig vind til kraftig nordvestlig vind. Etter første legg til Bollan ble det en restart i vindstilla ved merket på Bollan før nordvestkulingen plutselig slo inn.

For de som har stått i nordvesten på trening, hakka tenner og tatt ut hvert mannskap var kanskje ikke dette så utfordrende, men de fleste hadde på dette tidspunktet for stor seilføring!  Mange båter ble lagt flate og to båter valgte å gi seg a. Noen rakk å reve seil, men mange valgte å fullføre regattaen for fulle seil. Resten av regattaen ble heftig sløring med bra båtfart.

Oter'n ser ut til å ha sikret sammenlagtseieren i vårserien i klasse 2. Jolly Yacht ser ut til å ha et bra grep om seieren i klasse 1.De ser ut til å ha sikret seg 25 cl Tangenglass. Kampen om 15 centiliterne blir derimot ikke avgjort før H10!

Vel møtt til H10!

Resultater her: