Endelig Onsdagsregatta!

29. Apr 2015
Onsdag 29.4 kl 19 starter endelig årets første onsdagsregatta! Tomrommet vi har følt på hver onsdag gjennom hele vintersesongen skal nå fylles av vind gjennom hele 19 onsdagsregattaer. I tillegg blir det 6 distanseseilaser, Molde Race Week og Nordenfjeldske Seileruke. DET MELDES NÅ (9 TIMER FØR START) 3 M/S FRA VEST UNDER REGATTAEN. VINDEN SKAL KRYDRES MED LITT SOL, SÅ DETTE SKAL BLI EN FLOTT SESONGSTART! HELGE NORLI HAR LAGET KLISTREMERKER MED LØPSALTERNATIVER. ØNSKER DU ET SLIKT FØR REGATTAEN. STIKK INNOM HELGE NORLI A/S I LØPET AV DAGEN ELLER STIKK INNOM GISELA PÅ J-BRYGGA MELLOM KL 17 OG 17.30 I DAG. VEL MØTT TIL START!

Molde seilforening har opparbeidet et bra konsept for onsdagsregatta over svært mange år. Hovedformatet er alltid det samme, men noen små justeringer som av og til viser seg å være forbedringer, gjøres hvert år. I år er den største endringen at det seiles i 4 klasser og at det blir to startpuljer. Se mer om klasseinndeling i seilingsbestemmelsene (se link under).

Puljevis start med de raskeste båtene sist vil gjøre at plassen blir bedre på startlinja, at de mindre båtene slipper å bli fratatt vinden fra de større og at båtene i alle klassene vil være mer samlet under regattaen. En utfordring med denne endringen er at starter må kjøre to påfølgende starter, men merk at starter ikke behøver å starte neste pulje umiddelbart etter start for foregående klasse. En ny veiledning for starter på onsdagsregatta kommer snart.

Det er lagt til et nytt løp til Grønningan som også har vært benyttet for noen sesonger tilbake. Dette følger samme mal (med offsetmerke etter start) som løpet til Bollan. Se den nye plansjen for løpsbeskrivelse i Seilingsbestememlsene.

Nye båter som ønsker å stille oppfordres til å kontakte regattakomiteen om de lurer på noe i forhold til Seilingsbestemmelsene.  Vi vil gjerne hjelpe dere i gang! Epost: geir.oterhals@gmail.com

Her finner dere KUNNGJØRING og SEILINGSBESTEMMELSER for Onsdagsregatta 2015 (oppdatert 28.4.2015 k 11:30)

Mangler du mannskap eller ønsker du å være med på regatta? Vi minner om mannskapsbørsen for Molde seilforening på Facebook.

FORSIDEFOTO: ODD ROAR LANGE

Hilsen Regattakomiteen ved