Crewsaver Doublehanded

18. May 2015
30. mai er det tid for årets doublehanded-regatta i Ålesund. Nytt av året er at regattaen foregår på dagtid, at løpet vil være ca 30-40 nautiske mil og at løpet legges i områder som er kjent for de fleste seilere i Ålesund.

Ålesunds seilforening og Giske seilforening arrangerer i år shorthandedregatta i samarbeid for 4. år på rad. Årets regatta innebærer en del endringer fra tidligere år. Dette for at man ønsker å legge til rette for at flest mulig seilere skal få en mulighet til å prøve seg på shorthanded regattaseiling med passende utfordringer.   Regattaen vil i år starte på lørdag morgen og det vil seiles et løp på ca 30-40 nautiske mil. Dette betyr at seilerne vil få en full dags seiling med bare to personer i hver båt. Løpet som skal seiles er planlagt å gå fra Valderøy gamle fergekai, Nordøstover til Haugflua ved Hildre, deretter Sørvestover til Flørauden, før man seiler inn til målgang ved Gåsholmen. Løpet kan bli endret i forhold til rådende værmelding helt frem til skippermøte før start. Det legges opp til at seilerne kan samles på Gåsholmen etter målgang.   Alle båter som stiller til start vil delta i trekning av 5 stk Crewsaver Ergofit redningsvester.

Mer informasjon om regatten finner du HER