«Seiling for alle - Gøy på Vannet 2015»

16. Jun 2015
Bli med på en ukes seilkurs i sommerferien i uke 33 (10.-14. august) Molde Seilforening «Seiling for alle - Gøy-på-vannet 2015» er et ukes kurs i seiling for barn fra 8 til 16 år, for helt nybegynnere og de med erfaring. Alle skal få utfordringer tilpasset nivå. Molde Seilforening ønsker velkommen til en uke med mye fart og moro på land og i vann, i båt med seil eller motor eller på seilbrett. Vi spiser lunsj sammen hver dag, enten på Fjærestua eller på tur. Torsdag til fredag blir det overnatting på Seilerhytta på Hjertøya, og de som synes seiling var veldig artig, kan være med på å avslutte uken med regatta i «Molde Race Week».

Kursinformasjon
Barna blir delt inn i grupper, basert på seilerfaring og båttype.
I løpet av uken skal de gjennom ulike aktiviteter med forskjellig utstyr.

Oversikt over aktiviteter og utstyr:
Seiling alene eller to sammen i optimist
Seiling med 2 eller 3 i RS Feva - en større jolle med gennaker, fokk og storseil
Brettseiling
Langturseiling til Hjertøya torsdag til fredag m/overnatting på Seilerhytta m/grilling av pølser. Frokost medbringes. (overnatting forutsetter deltakelse fra noen foreldre som nattevakt)

Utstyrsliste
• Seilvest / redningsvest (ikke orange m krave). Vest kan lånes av Molde Seilforening (begrenset antall).
• Drikkeflaske, dyp tallerken (plast), turbestikk, kopp
• Regntøy (våtdrakt er ikke nødvendig, kun om du har)
• Gummistøvler
• Joggesko
• Ekstra skift (kanskje vi kullseiler)
• Varmt tøy
• Badetøy
• Håndkle
• Solkrem
• Frukt

Fjærestua
 Kl. 09.00 – 16.00 mandag til fredag

Pris (inklusiv lunsj)
Deltakeravgift:  kr 1.500,- (påmeling gir automatisk medlemskap i Molde Seilforening 2015 -- du får seilmagasinet hjem i posten)

Påmelding:

Påmelding sendes til john.molvik@stayon.no , oppgi, Navn, alder, seilerfaring, adresse, tlf, navn/tlf foresatte.

Påmeldingsfrist 15. juli (først til mølla-prinsipp)

Regatta /Molde Race Week er egen påmelding.