Gossen Rundt: Avlyst

27. Aug 2015
GOSSEN RUNDT ER AVLYST GRUNNET LAV DELTAKELSE. Utrolig kjedelig at en så tradisjonsrik regatta ikke skaffet flere enn tre påmeldte deltakere. Nye grep på fjorårets regatta førte til bra deltakelse og bra tilbakemeldinger. Som for Molde Race Week så hadde ikke et bra arrangement i fjor betydning for årets oppslutning. Regattakomiteen ønsker nå å gjøre tiltak for å forsøke å kartlegge årsaker til den synkende interessen vi nå forhåpentligvis ikke ser tendenser til.

Lørdag arrangeres Gossen rundt med start fra Nerbøvågen og målgang på Seilerhytta! Det ble en fantastisk regatta i fjor, og vi satser på en like stor suksess i år!
Vi har nå tre påmeldte båter: Oter´n, Jyplingen og Kikken. Juego og Øse er usikre. Ingen har meldt seg som starter.

Vi har fått bekreftet at det er flere av de "faste" deltakerne som ikke stiller. Vi ser oss nødt til å sette en påmeldingsfrist til fredag 28.8 kl 18:00 for å sikre at det stiller tilstrekkelig med båter til at det skal bli en interessant regatta. Regattakomiteen har besluttet å sette en nedre grense på 6 båter for at regattaen skal bli arrangert. Send epost med påmelding til geir.oterhals@gmail.com. Håper virkelig det er flere som har tenkt seg på regattaen! Det meldes jo fantastiske forhold med mye vind og sol. I tillegg er jo skjærgården der ute fantastisk.

Vi behøver Regattasjef - noen som har lyst på en flott tur til Gossen med Blåbåten? Seilingsbestemmelser er publisert.

Det legges opp til grilling og premieutdeling på Seilerhytta etter endt regatta.

- Påmelding på kr 300,- skal betales før start til konto 9650.09.45564, med merknad «Gossen Rundt 2015» og «NOR XXXX» (seilnummer)

- Det oppfordres til å levere påmeldingsskjema etter H4 onsdag 26.08

- Tidligste start kl 11

- Skippermøte holdes på Havnekafeen etter H4 onsdag 24.08.

- KLasser: NOR Rating klasse A og B og U: Minimum tre båter i hver klasse. Regattaen er åpen for alle kjølbåter som kan fremvise gyldig   NOR Rating målebrev.Klassedeling blir offentliggjort på www.moldeseilforening.no etter endt påmeldingsfrist. TUR-klasse: Regattaen er åpen for alle kjølbåter.  Har man ikke gyldig NOR rating målebrev, vil det brukes ratingtall med bakgrunn av rating på tilsvarende båter i www.norlys.org

- Det seiles kun inn til Seilerhytta dersom forholdene tillater det. Regattasjef kan velge avkorting ved Aukratangen.

SEILINGSBESTEMMELSER

«August 2018»