Molde Seilforening arrangerte seilkveld for ansatte i Linjebygg

22. Sep 2015
Jollegruppen i Molde Seilforeningen har nylig arrangert en meget vellykket seilkveld for over 30 ansatte med liten/ingen erfaring innenfor seilsporten.

Det hele startet med en teori del på land, som ble ledet av trenerleder Andreas S. Larsen. Her fikk deltagerne et raskt og helt nødvendig innblikk i grunnleggende kunnskap for å kunne seile båtene senere.

De ble så sendt på vannet med de 4 RS Feva båtene vi har i foreningen. Det ble lagt opp til en enkel pølsebane og det ble seilt en utslagscup som gjorde at det endte med et vinnerlag i den finalen. De ulike deltagerne fikk også en følgebåt med seg på banen, det var våre unge seilere i jollegruppen som seilte rundt og kunne hele tiden gi kloke råd og tips til de som trengte det.

Det ble også brukt kajakker og padlebrett når deltagerne hadde tid mellom de ulike regattaene.

Hele arrangementet høster meget gode tilbakemeldinger fra de ansatte i Linjebygg, og dette er noe foreningen helt klart kan tenke seg å gjøre igjen. Linjebygg leide også Fjærestua i denne anledningen.

Bilder fra arrangementet finner du her.