Foredrag om seil- og riggtrim, 14.mars.

1. Mar 2017
Magne Klann tar turen til Molde og skal fortelle oss om seil- og riggtrim, tirsdag 14.mars på Fjærestua.

Molde Seilforening inviterer til foredrag med seiler, fotograf, journalist og forfatter Magne Klann. Foredraget er hentet fra boken «Seil og Rigg - håndbok i trimming» gitt ut sammen med Øyvind Bordal.

Magne Klann er ikke bare forfatter og fotograf, men også en habil seiler. Både i storbåt og jolle, med bla NM tittel i Shorthanded NM i 2015 og 2016 og i Master NM Laser 2014.

Foredraget tar for seg temaer fra boken med oppdatert kunnskap om hvordan seil og rigg trimmes i alle forhold. Boken «Seil og rigg» er den mest omfattende og oppdaterte bøker om trim av seil og rigg som er publisert på norsk. Bilder og illustrasjoner fra boka danner basis for foredraget.

Seilmagasinet om «Seil og rigg»:

Boken inneholder 279 bilder og illustrasjoner, og det er forfatternes intensjon at ikke minst disse skal bidra til å gi mindre erfarne seilere en enkel forståelse av innholdet. I tekstene tillater Bordal og Klann seg og gå mer i dybden, slik at boken også skal gi erfarne seilere svar på sine spørsmål. Boken vil være en kilde til informasjon man kan vokse med etter hvert som forståelsen synker inn og kunnskapen modnes.

Med det som bakgrunn ligger alt til rette for et interessant foredrag og store muligheter for å skape seg ny og nødvendig kunnskap før seilesesongen 2017.

Et viktig foredrag for alle som liker seiling! For som han sier selv: En veltrimmet seilbåt seiler ikke bare fortere - den krenger mindre, er bedre balansert og mer komfortabel. Slitasje og belastninger reduseres, og levetiden på dyrt utstyr forlenges. Samtidig reduseres risikoen for skader eller rigghavari.

I tillegg til «Seil og rigg», har Magne Klann gitt ut bøkene:

Seilerboka

Seil Optimistjolle!

Seil Feva!

Seil Brett!

Havneboka - Oslofjorden

Havneboka - Sørlandskysten

Havneboka - Skagerrak

Bøkene selges med medlemsrabatt i forbindelse med foredraget.

«September 2017»

• Molde Doublehanded