Pinsetur, 2-5. juni -  10 båter er med

Pinsetur, 2-5. juni - 10 båter er med

1. Jun 2017
Turer
Molde Seilforening arrangerer også i år Pinsetur. Turkomiteen har satt sammen en seilas som går fra Molde (eller annen hjemmehavn) til Midsund på fredag kveld/ lørdag morgen, videre til Finnøya på søndag, hjemtur via Bud på mandag. Vedlagt et kartutsnitt som viser ruta.

Oppdatering 1.juni

Opplegget for Pinseturen ser ut til å bli omtrent som tidligere antydet (http://www.moldeseilforening.no/news/677/15/Pinsetur-2-5-juni).

Påmeldingene strømmer inn, og det er til nå 10 båter som har meldt at de satser på å bli med på turen. Vi regner med at det er enda flere som melder seg på fram mot helga (ingen egentlig påmelding akkurat, men greit å ha en viss oversikt over antall).

Fredag kveld er det et arrangement i klubbhuset i havna i Midsund. De har reke/ krabbeaften, åpent arrangement, med servering av både tørt og vått, og vi er hjertelig velkomne.

Topptur opp Midsundtrappene på lørdag er noe mange av oss gleder seg til.

Jazzaften på lørdag kveld kan også bli en høydare.

Så må vi få seilt litt mer på søndag, til Finnøya. Vi har også hatt kontakt med båthavnlaget på Finnøya, så vi er ventet.

Mandag blir det forhåpentligvis enda mer seiling, via Bud med innlagt landtur, og hjemover på ettermiddag.

Bonusen med denne turen er at du får registrert opptil 3 Seil Ut-poster, det kan være greit å ha når kampen om den pokalen hardner til fremover.

Send en melding med navn på båt og antall hoder om bord ved å svare på denne meldingen, eller så kan du sende en SMS til 916 65 191.

Været blir som det blir, vi håper det beste - det er moro på tur uansett!

Hilsen turkomiteen.

Nyhet lagt ut 23.mai:

På fredag kveld/ lørdag formiddag treffes vi i havna i Midsund. Vi satser på en felles fjelltur opp Midsundtrappene til Digergubben (lokalt: Derrigubben) på lørdag, og har mulighet til å delta på arrangement med New Orleans-musikk i havna på lørdag kveld. Se http://www.midsundmarina.no/

På søndag seiler vi utaskjærs til Finnøya, og overnatter i en av de fineste havnene i vårt område. Vi satser på fint vær og gode seilingsforhold, men tar selvfølgelig et lite forbehold om været skulle bli riktig ille. Grilling og sosialt på søndag kveld.

Mandag morgen går turen til Bud, der vi samles i gjestehavna ved moloen. Hvis det blir tid kan vi anbefale en spasertur rundt kyststien som går langs hustadvika, oppunder Gulberget og gjennom Buaværet, totalt ca 7 km (kan også kortes ned). Se http://www.visit-bud.no/servicetilbud/turforslag-/-utflukter/kyststien-i-bud. Deretter blir det hjemtur, når det passer.

Pinseturen er ingen regatta, og det er derfor fritt for alle å delta i den grad man selv ønsker det. Hvis det passer å være med på deler av turen er det selvsagt helt opp til hver enkelt. Vi legger ikke opp til felles bespisning i regi av Seilforeningen, og ber derfor at dere selv ordner med mat og drikke etter behov. Det er muligheter for å handle både i Midsund og i Bud. Turkomiteen vil besørge grillkull for dem som vil briljere med mat på glørne.

Ta med familien eller noen venner, og bli med på årets store turseilas i MS.

For at vi skal ha en viss oversikt ber vi om at dere sender påmelding ved å svare på denne meldingen, gjerne med båtnavn og antall hoder om bord. Du kan også ta kontakt med Pål på telefon 916 65 191.

Kart med turforslag (pdf-dokument)

Hilsen Molde Seilforening, Turkomiteen.

«Juli 2017»

• Onsdagsregatta - Resultatservice på Fjærestua