Tracking av båter på InterCity

8. Jun 2017
Last ned appen Embark for å tracke båten på lørdagens seilas!

Vi oppfordrer alle til å laste ned appen, minst en per båt, og de som vil følge med fra land Jo flere som tracker, jo artigere og mer lærerikt å se på også i ettertid.

Det fine med denne appen er at den har mye funksjonalitet for seiling. I tillegg til å tracke har den gode sjøkart og havneopplysninger. Det kan også kjøpes til AIS sender/mottaker funksjon som virker via mobil. De som sitter hjemme kan også lett registrere en konto og få fulgt med på de som seiler via mobil eller pc.

Det er gratis å laste ned appen. Du kan også forhåndsnedlaste kart via wifi hjemme for å spare nedlastingsutgifter på sjøen. Laveste kartpris er kr 44,- pr mnd og du kan laste ned kart over hele Norskekysten.

Vi tar gjerne en liten demonstrasjon av appen på skippermøtet for de som eventuelt har problemer. Vi anbefaler at dere laster ned appen på forhånd. Ta også med ladeutstyr for mobiltelefonen/nettbrettet.

- Last ned appen «Embark» i App Store eller Google Play
• Registrer deg som bruker
• Tillat at «Embark» viser i kartet hvor du er

Dette er samme app som benyttes på Færderen. Les mer om appen og hvordan den fungerer her