Husk årets Jazzregatta

17. Jul 2017
Lørdag kl.12.00 under jazzfestivalen er det duket får den tradisjonelle jazzregattaen. Dette er en fest regatta, hvor det i tillegg til å konkurrere og ha det moro, gir en fin mulighet til å gjøre seilingen synlig på fjorden og båtene med mannskap synlig i gjestehavna før og etter regattaen.

Seilingen foregår sentralt, målet er å være synlig fra sentrum mye av løpet. Start og målgang ved Seilet hotell. Sammen med annen båttrafikk er vi med å skape liv på sjøen og i havna denne dagen. I fjor ble desverre denne regattaen avlyst, i år må målet være å stille en solid flåte til start. Kanskje er det noen gamle kjente eller familiemedlemmer hjemme på jazzbesøk i byen som kan være med som mannskap? En fin anledning til å ha med gjester ombord. Kan man videre gjøre noe ekstra ut av regattaen? Det kan være feks være at hele mannskapet i båten stiller og seiler i festbekledning, matrosdress eller noe annet som gjør at folk legger merke til oss og vi kan le litt av oss selv. Det sies at Numero Uno gjengen en gang skal ha seilt i dress.  Andre ideer eller påfunn ønskes velkommen.  Kanskje blir det premie for beste påfunn eller bekledning. Det er selvsagt også greit å stille i vanlig seilhabitt. Regattaen er ellers en fin avveksling fra jazzingen, men fungerer også fint som en oppladning til festivalens siste kveld med jazz, moro og selskapeligheter. Det pleier å være god stemning i båtene etter regattaen når man ligger en time eller to i gjestehavna.

Da håper vi å få se flest mulig lørdag 22/7 til start kl. 12.00.

Pr/info  Kristian

Påmelding og seilingsbestemmelser: