MRW D2 - Yrende liv på sjøen.

20. Aug 2017
Det må ha vært et flott syn fra land når så mange joller og seilbåter var i aktivitet på sjøen samtidig på dag to av Molde Race week. Det var iallefall et flott syn sett fra en båt.

10 kjølbåter og hele 18 (ca?) joller fordelt på Optimist, Laser og Snipe mønstret til regattaseiling lørdag. Jollene seilte på baner, de minste i Optimist, ungdommen i Laser og de litt mer tilårskomne i Snipe. Alle barn og unge i aksjon var lokale, det er svært gledelig at vi har et aktivt og nokså stort miljø. Det var også kjekt at Snipemiljøet i Kristiansund tok med seg båtene sine og stilte til start her hos oss.To Sniper ble forøvrig seilt av Moldeseilere, de skal etter sigende ikke ha skjemt seg ut i dette selskapet og ha gort det bra. Resultater fra all jolleseiling blir ikke klart før etter søndagens seiling.

Kjølbåtene seilte distanse lørdag,med start utenfor båthavna. Løpet gikk via Meekflua og rundt Hjertøya, inntil to runder. Foruten 8 båter i klasser, deltok to i turklasse. Det blåste ca 4 m/s ved start, mer enn forventet, men etterhvert kom værmeldingen til sin rett og vinden løyet av og døde etterhvert ut. Andre runde ble avkortet ved Meeken, etter en seig affære utover i vindstilla. Vi fikk resultater, "Furia 2" vant klasse A, "Furia 3" klasse B og overall og "Jake" klasse U.

På kvelden var det resultatservice og middag, dekt på inne på Fjærestua. Nok en hyggelig sosial kveld ble det der.

Søndag er siste dag, med baner både for joller og kjølbåter. Det er meldt vind - og myye regn, men moro blir det lell.

Pr/info  Kristian

«November 2017»