H9 - med kanelsnurrer i premie.

5. Oct 2017
7 båter stilte til start på onsdag e.m. og etter et par dager med til dels mye regn og småsurt vær, hadde nok mange seilere funnet fram sitt argaste seiltøy.

Det viste seg forsåvidt å være unødvendig, for den jevne vestavinden på 4-6 m/s var ikke for kald og kom uten følge av regn. Startere var Team Marlboro utvidet med Kjell F. som valgte bane 3 (Hyseskjæret), et godt valg under dagens forhold. Kryssen opp ble nokså jevn, båter som separerte seg mot hver sin layline, krysset spor nær hverandre igjen på neste legg. Unntaket var de to største båtene i feltet som dro seg effektivt gjennom motsjøen; særlig "Furia3" fikk et godt forsprang på feltet, fulgt av "Øse" litt bak. Resten av feltet rundet Hyseskjæret ikke så langt etter hverandre, nå var det bare å få opp spinnakerne. Den kom ikke fortest opp på "Furia3", men med duken på plass gikk det raskt straka veien som første båt til mål. "Øse" og "Jake"måtte krysslense med sine gennakere men fikk bra fart og krysset linjen som andre og tredje båt. Spinnakerbåtene kom uansett rett bak, også de i god fart og vi fikk se en fin duell mellom "Furia2" og "Lurie" når de krysset mållinjen side om side, sistnevnte klokket et sekund foran.
Etter seilas var det resultat service på Fjærestua med kaffe og varme kanelsnurrer servert av vår regattasjef Cecilie. Fantastisk tiltak som vi foreslår å bli obligatorisk fra nå av.

Dagens vinnere ble "Furia2" i kl A, "Furia3" i kl B, "Jake" var eneste deltaker i kl. U.

Obs! Husk at det er regattapause i høstferie neste uke, altså blir det 14 dager til vi møtes til høstens siste serieseilas, etterfulgt av Høststormen lørdag 21 okt.

Pr/info v/Kristian