Nordvest katamarancup

18. Dec 2017
Nordvest katamarancup gikk av stabelen helga 23-24 september i Ulsteinvik. MSF var representert ved NOR 25 - Frode og Rolf. Lettvindshelg i strålende sol med en fin gjeng. Ulstein Seilforening stod for arrangementet og vi var 5 Formula 18 båter som fikk seilt til sammen 6 løp. All ære til arrangøren som kjørte et veldig bra arrangement på en kjempefin seilarena!

Frode og jeg var temmelig rustne men fikk løst opp litt utover i løpene. Vi fikk også gjort mye med lettvindskunnskapene våre på Formula 18 - svært lærerikt. Totalt nr 4 av 5 båter så her er det bare å trene

Det er planer om flere slike arrangment framover. Forhåpentligvis i noe mer vind - og det burde i grunn ikke være noe problem i Ulsteinvik. Det ble ytret ønske om at kanskje det var en mulighet for å slippe til som klasse i Molde Race Week(end) også?

Hvis noen går med lyster om å seile flerskrog så vil Frode og jeg gjerne ha sparringspartnere. Bare å ta kontakt.

Video fra siste løp.

Tekst:Rolf Nilsen