Pinseturen 2018

5. May 2018
Turer
Velkommen til årets Pinsetur!

Vi starter turen fredag 18. mai på ettermiddag/kveld og seiler da til Midsund. Noen har meldt at de starter allerede tidlig på ettermiddagen, men det er bare å komme når det passer, så treffes vi i havna i Midsund i løpet av kvelden. Her er det som kjent en flott båthavn midt i sentrum med alle fasiliteter tilgjengelig.

Vi legger igjen opp til fjelltur på lørdag for dem som har lyst, og kan anbefale Midsundtrappene til Digergubben og/eller Midsundhornet. Flott tilrettelagt med steintrapper nesten hele veien opp og fantastisk utsikt venter på toppen(e). Et litt roligere alternativ, hvis noen foretrekker det, kan være Ørnekula på Midøya (bare rett over brua).

Lørdag ettermiddag seiler vi videre i samlet tropp til Brattvåg. I Brattvågen er det en fin og ny gjestebrygge helt inne i sentrum, med god plass. Sentrum er visstnok noe preget av byggeaktivitet, så vi har fått anbefalt å ta turen ut til Brattholmen der det er uteplass med benker, grillmuligheter osv. Brattholmen ligger rett utenfor sentrum og har dårlig med gjesteplasser, men vi satser på at en del av turdeltakerne har slepejoller som kan fungere til skyssing frem og tilbake. Hvis det er behov kan vi evt. bruke en av seilbåtene til skyssbåt over til Brattholmen. Vi finner ut av dette når vi er der. Alternativer for bespisning er bl.a. Brattvåg Hotell og Thai-restaurant i sentrum.

Søndag er det mulighet for turer i området, f.eks. til Synnalandshornet eller andre steder – ta et par Stikk UT-poster kanskje?

Søndag ettermiddag går turen videre til Fjørtoft. Her er det også muligheter for fine turer, enten til fots eller på sykkel (for dem som har med seg). Vi kan få tilgang til klubblokale hvis været krever det, og det er også her muligheter for grilling og utekos.

Mandag blir det (forhåpentligvis) en rolig og solfylt godværsseilas hjemover.

Hvis det passer å bli med bare på deler av turen er dere selvfølgelig hjertelig velkomne til det.

Bli med på Pinsetur – det er sosialt og morsomt, hver gang!

Vi ber om at du sender en e-post til pal.sletvold@gmail.com eller en SMS til 916 65 191 med beskjed om dere blir med på turen, og gjerne hvor mange dere er ombord.

NB! Vi tar med grillkull og tennvæske - mat og drikke besørges av hver enkelt.

Hilsen Molde Seilforening, Storbåtutvalget

«Juli 2018»