Utrolig mengde plast samlet på 3 timer!

20. May 2018
Jolleseilerne har nå i samarbeid med Sailing TAXI samlet store mengder plast ved Seilerhytta og p åSeterøya. Noe av plasten omgjorde de til urteplantepotter.

Ufattelig hvor mye plastsøppel en kan finne på 3 timer, og det kun i noen få viker på Seterøya! Vanskelig å forestille seg hvor mye det er på hele denne øya. Veldig motiverende for barna å arbeide sammen med Sailing TAXI som har utviklet et nytt, spennende og motiverende plastresirkuleringsprosjekt. På Seilerhytta har barna i dag jobbet utrettelig med sortering av søppel, vasking av plast for resirkulering, oppmaling av plasten og til slutt smelting/forming av plasten til urteplantepotter. Stolte unge seilere kunne etter to meget innholdsrike dager vise frem sine sluttprodukter som et synlig bevis på en solid innsats for miljøet i Moldefjorden! Med det engasjementet som ble vist blant deltakerne, så er jeg rimelig sikker på at denne generasjonen vil ta bedre vare på fjorden vår enn generasjonene over har gjort!

«April 2019»

• onsdagskafe