Intercity seier til Kikken

12. Jun 2018
Lørdag 10. juni ble Intercity arrangert, og overallseieren gikk til Kjell Inge Kirkeland og hans faste mannskap.

Det ble altså Kjell Inge Kirkeland som tok overallserieren i årets Intercity-seilas, som i år hadde start i Molde. På grunn av at det var lite vind i starten og mer enn tre båter tjuvstartet, ble det kjørt generell tilbakekalling. Etter å ha ventet i 15-20 minutter ble det kjørt en ny start, og denne gangen var det det greit med vind, og båtene kunne starte seilasen.

Løpet som ble valgt, ga rom for fritt valg for passering av Otterøya. Kikken fikk følge av moldebåtene Lurie og Øse samt 5 andre båter på den lengere distansen som går nord om Otterøya. Dette viste seg å være en riktig beslutning, da det var bra med vind som kom fra nordøst på nordsiden. Båtene som gikk sør, fikk litt mer varierende vind.

Kikken seilte inn til overall serier, med Ole Arnfinn Ellingård kom på 2.plass i sin klasse.

Intercity inngikk i Kretsmesterskap, og endelig resultatliste viser at det er følgende skippere med mannskap som fikk pallplasseringene og KM-medaljer utdelt fra leder Stein Frode Bulling Ness i Møre og Romsdal Seilkrets:

1.   Gullmedalje og kretsmestere 2018: Addicted - Håvar Yndestad med mannskap Marius Sund, Lars Emil Gausdal og Eirik Yndestad – Ålesunds Seilforening
2.   Sølvmedalje: Beat – Lars Ove Seljebø, Bernt Johan Aspehaug og Are Opdahl – Ålesunds Seilforening
3.   Bronsemedalje: Lurie – Ole Arnfinn Ellingsgård med mannskap Norman Misund, Bertil Kolberg, Jostein Lillebostad og Geir Huse – Molde Seilforening

Vinner av Turklasse ble Frode Myrbostad med mannskap Rolf Magerøy – Molde Seilforening

Vi gratulerer Moldebåtene med de gode resultatene.

PR/Info: Lars Walle

«Desember 2018»