Resultater MR-cup 3 2018

17. Jun 2018
MR-cup 3 ble helga 16.-17. juni arrangert av Molde Seilforening.

Det var fin og stabil vind begge dagene, og vi fikk gjennomført 6 race med vestavind på lørdag og sør-østlig vind på søndag. Med 21 startende seilere er arrangørene godt fornøyd med oppmøte og deltakelse. Det ble seilt i klassene Laser Radial, Laser 4.7, Optimist A, B og C. Takk til alle som tok turen fra Ålesund og bidro med god stemning og skarp konkurranse. En stor takk også til alle i arrangementkomiteen, både på land og til vanns. Seilerne satte stor pris på varme pizzabaguetter på vannet og nybakte sveler og kaker i kafeen. Vi gleder oss til MR-cup 4 i august, som også er KM. Det arrangeres i Molde, og er del av Molde Race Week.

Resultater

I Laser Radial var det bare en seiler, Auguste Korsnes-Briouze fra Ålesunds Seilforening (ÅSF). I Laser 4.7 var det hele 10 seilere. Her ble det tett kniving om topplasseringene. Første- og andreplass gikk til ÅSF, med Andre Fugledal og Ingrid Bøen på henholdsvis 1. og 2. plass. Sigrid Hammervik Molvik fra Molde Seilforening (MS) var best av Molde-seilerne med 3. plass. For øvrig seilte Johannes Hammervik Molvik, Abel Gangeskar Horneland og Anna Charlotte Holsbøvåg for Molde Seilforening i denne klassen.

I Optimist A var de 6 seilere. Også her var det ÅSF som stakk av med 1. plassen, der Erik Bøen hadde 5 førsteplasser. Når vi vet at Erik er i Norgestoppen i optimist var det veldig kjekt å se at Molde-seileren Ida Øyen Skaar, som kom på 2. plass totalt i denne klassen gav Erik tøff matching i flere regattaer. Ida vant også en regatta. På 3. plass kom Maja Anine Moen fra ÅSF. Hedda Devold og Adelin Rafaelsen seilte også for Molde Seilforening i Optimist A-klassen.

I Optimist B og C var de 4 seilere, som alle gjorde en flott innsats. Fra Ålesund seilte Nela Grala i Optimist B, og fra Molde seilte Linn Farstad og Othelie Oterhals Bachmann i samme klasse, mens Leon Farstad stilte i Optimist C.

Vi gratulerer alle de 21 seilerne med en flott innsats, mye bra seiling og god stemning.

Vinneren i Optimist A, Erik Bøen fra ÅSF, reiste for øvrig rett fra MR-cup i Molde for å seile EM i Nederland. Vi ønsker Erik lykke til i mesterskapet!

«August 2018»

• Seilerhytta utleid