INVITASJON TIL NORDENFJELDSKE SEILERUKE 2019

11. Dec 2018
Ålesunds Seilforening har den glede å invitere seilere til Ålesund og den 63. Nordenfjeldske Seileruke den 3.-7.juli 2019.

Det blir seilt i NOR-RATING (avhengig av påmelding vil det vurderes egne entypeklasser, f.eks. EXPRESS og J-70)

Basen for Nordenfjeldske Seileruke vil være foreningen sitt seilsportsanlegg på Gåsholmen i Borgundfjorden. Her er det havn for deltagerbåtene, og alle sosiale sammenkomster vil foregå her. Havneanlegget vil være åpent for fortøyning av båter allerede fra 21. Juni.

For de som ikke skal bo i båtene på Gåsholmen, vil det bli regulær skyss til og fra sentrum og båthavna i Nørvevika. Oversikt over aktuelle hotell og campingplasser vil bli publisert på www.aasf.no i første kvartal 2019. Alle sosiale sammenkomster vil foregå på Seilerhytta på Gåsholmen. Her blir det muligheter til å kjøpe frokost og middag, samt smøring av matpakke. Seilerhytta blir åpen og betjent under hele arrangementet. Festligheter hver kveld.

Baneområdet vil være innen sjøkart 31, inklusive Breisundet og Valderhaugfjorden. Båter med gyldig NORrating målebrev for 2019 kan delta. Antall klasser og klasseinndeling vil bli gjort i henhold til antall påmeldte båter. Informasjon frem til arrangementet vil bli gitt på www.aasf.no og den viktigste informasjonen deles på https://www.facebook.com/nordenfjeldskeseileruke/ Her vil det også bli lagt ut uformelle poster og remindere underveis. 1. april 2019 publiseres kunngjøring, og det åpnes for påmelding på www.manage2sail.com/no 15. juni stenger påmeldingen. Påmeldinger etter denne dato vil medføre ekstra gebyr.

NB! Merk at denne invitasjonen IKKE er den offisielle kunngjøringen/NOR, og at endringer kan forekomme.

Onsdag 3.juli: Torsdag 4.juli: 18.00 Sekretariatet åpner 07.30 Frokost, Seilerhytta 20.00 Åpning / Get-together-party, Seilerhytta 11.00 Start Distanseseilas 1 16.00 After sail i Naustet 20.00 Middag/Daily first etc. Seilerhytta

Fredag 5.juli: Lørdag 6.juli: 07.30 Frokost, Seilerhytta 07.30 Frokost, Seilerhytta 11.00 Start Distanseseilas 2 11.00 Start Baneseilas 1. Baneseilas 2 snarest mulig 16.00 After sail i Naustet 16.00 After sail i Naustet 20.00 Middag/Daily first etc. Seilerhytta 20.00

Premieutdelingsfest/seilermiddag Seilerhytta Vi håper at alle mottagende foreninger vil spre denne invitasjonen til sine medlemmer, publisere på egne nettsider og oppfordre flest mulig seilere til å ta turen til Ålesund og bidra til årets seilopplevelse.

Med vennlig hilsen ÅLESUNDS SEILFORENING Norman Heggtveit - prosjekttleder NFSU 2019 Tlf 48009614 / E-post: norman.heggtveit@gmail.com

«Mars 2019»

• infomøte J70 fjærestua
  • onsdagskafe
  • Fjærestua opptatt, regattakomm.
1920
  • onsdagskafe m/info om startprosedyre
  • jollesamling Fjærestua
  • jollesamling Fjærestua