Pinsecruise 2019

28. May 2019
Turer
Hei alle seilere, og velkommen til årets Pinsetur!

Vi legger i år opp til et lignende løp som det vi hadde i 2017.

Første etappe av turen går til Midsund på fredag kveld. Noen har meldt at de starter allerede tidlig på ettermiddagen, men det er bare å komme når det passer, så treffes vi i havna i Midsund i løpet av kvelden. Regner med det klør i ‘grillmuskelen’ på flere, og vi satser derfor på finvær og utegrill på marinaen på fredag. Hvis du vil komme på lørdag er du selvfølgelig velkommen da også.

Vi legger igjen opp til fjelltur(er) på lørdag for dem som har lyst, og kan anbefale Midsundtrappene til Digergubben og/eller Midsundhornet – eller hvis dere f.eks. har med sykler kan vi også anbefale Rørsethornet som også har flotte trapper mye av vegen opp.  Et litt roligere alternativ, hvis noen foretrekker det, kan være Ørnekula på Midøya (bare rett over brua), eller kanskje til Bløkallen.

Lørdag kveld er det New Orleans-musikk i lokalet på marinaen, og også i år er det Skeidsvoll & Bech som skal få det til å svinge - for det svinger noe helt vanvittig! De som var med på turen i 2017 kan bekrefte dette.

På søndag seiler vi utaskjærs til Fjørtofta, og får med oss solnedgangen der. Vi satser på fint vær og gode seilingsforhold, men tar selvfølgelig et lite forbehold om været skulle bli riktig ille. Grilling og sosialt på søndag kveld.

Hjemtur på mandag når det passer.

Vi legger ikke opp til felles bespisning i regi av Seilforeningen, og ber derfor at dere selv ordner med mat og drikke etter behov. Det er muligheter for å handle i Midsund, og vi tar med grillkull til dem som vil briljere med mat på glørne.

Ta med familien eller noen venner, og bli med på årets store turseilas i MS. Kjenner du seilere som ikke er medlem i foreningen er det bare å invitere med seg flere.

For at vi skal ha en viss oversikt ber vi om at dere sender påmelding pr e-post til pal.sletvold@gmail.com, gjerne med båtnavn og antall hoder om bord.

Hilsen Molde Seilforening, Hytte/tur.

«November 2019»

1819202122