Og DER var fristen for SeilUT 2019 passert!

11. Nov 2019
Turer
Vi gratulerer S/Y Kamci med mannskap Kjell og Ann Heidi med suveren seier i årets SeilUT-konkurranse!

Det har ligget i kortene lenge, men nå er altså årets konkurranse over og vi kan endelig utrope vinneren. Resultatlisten for 2019 ser slik ut:

Årets konkurranse har hatt større og bredere deltagelse enn noen av de foregående årene. Ikke bare større deltagelse i form av antall registreringer totalt sett, men også antall båter som har deltatt. Dette er svært gledelig for oss som driver med dette prosjektet, og vi aner at det sporer til større aktivitet gjennom sesongen. Det er mange som kommer med fine tilbakemeldinger om økt aktivitet i turseilingen og som opplever å besøke havner de ellers ikke ville besøkt.

Etter at vi innførte premiering med småglass i tillegg til vinnerpokalen, ser det ut som at mange har begynt å samle. Vi tror og håper at dette blir fine premier som man vil være stolt av å ha ombord i skuta siden det krever litt innsats å skaffe dem. Det er ønskelig å følge opp dette også i årene framover, slik at det blir mulig å samle nok glass til hele mannskapet.

Vi ser selvsagt gjerne at det blir enda flere med i prosjektet og oppfordrer alle til å henge seg på, og at dere gjerne sprer budskapet blant potensielle deltakere.

Premieutdelingen vi foregå med heder og ære (flagg og hornmusikk) på årsfesten i Molde Seilforening på nyåret.

Vi har ikke diskutert opplegget for SeilUt-2020 enda, men vi kommer nok til å videreføre opplegget mer eller mindre på samme måte som hittil. Kanskje flere havner, litt lengre unna kanskje, kanskje deltagelse i turklasse i en distanseseilas kan telle som en post, kanskje flere uthavner osv. Komiteen er åpen for forslag, men er suveren når det gjelder å bestemme opplegget :-)

Vi får avslutte 2019-sesongen først, så får vi se hva vi finner på til våren.

Så derfor: Takk for deltagelsen, og velkommen tilbake i 2020.

«Desember 2019»

Fjærestua utleid 29 November til 01 Desember