Molde Seilforening har et aktivt regattaprogram for tur og hav seilere. Sesongen starter i slutten av april og avsluttes med "Høststormen" i slutten av oktober. I alt arrangeres det 25 enkelt seilaser i løpet av en sesong. Dette er fordelt på onsdagsregatta vår og høst, samt noen litt lengre distanseseilaser som "Gossen Rundt" og "Romsdalsfjorden Rundt".

Annenhvert år arrangerer vi også regattaen "Intercity" seilasen i samarbeid med Ålesund Seilforening.

Pokaler i Molde seilforening

I Molde Seilforening deler vi årlig ut fem gjeve pokaler:

Sesongpokalen tildeles sammenlagtvinneren av alle regattaer i regi av Molde Seilforening.

Moldemesterpokalen tildeles sammenlagtvinneren av Molde Race Week.

Årets seiler pokalen tildeles et medlem som har utmerket seg gjennom oppnåelse av gode resultater sportslig og-/eller har andre positive egenskaper.

Ja-pokalen tildeles et medlem som gjennom sesongen har gjort en stor innsats for å fremme foreningens interesser og formål.

Tur-pokalen tildeles den båt v/rormann som har seilt lengst sammenhengende tur fra Molde og tilbake i sesongen.

Statutter for pokaler i Molde Seilforening

Lyst til å seile?

Klikk på MANNSKAPSBØRS for å melde interesse hvis du vil være på regatta, eller KURS for å se om det arrangeres nybegynnerkurs for voksne eller andre arrangørkurs eller lignende, eller på SEILE JOLLE hvis du er ung og har lyst til å bli kjent med seiling

Høststormen

20. Oct 2019: Gjør deg klar for et av årets høydepunkt! Håp, Skarungen, Øse, Oter'n, Jake og Joke er påmeldt! Vi håper på flere de kommende dagene. Dette er en regatta som kan passe hardseilere som Lurie, Arius og Bella med flere.

Høstcup i J/70 - Resultater

17. Oct 2019: Høst Cup for J/70 ble arrangert i fantastiske forhold på Fannefjorden idag.

Nest siste....

16. Oct 2019: Ikke akkurt topp vær for seilas, regn og null vind, så hvem skulle trodd at to runder av bane 1 skulle bli akkurat det riktige, men var vel spinnaker start som gjorde det litt mere spennende enn normalt. Det var nok dessverre en båt som klarte å runde feil da han skulle starte på runde to, så kan se ut som Skarungen dro avgårde med seiren idag (resultatliste kommer senere), som er velfortjent! Neste uke er siste seilas i sessongen, så håper alle stiller!

J70-ene tok rent bord!

10. Oct 2019: Det var J70 sin dag i dag

Molde on fire.. men vinden uteble

2. Oct 2019: Molde var on fire i kveld, men vinden lot seg vente på... Bra oppmøte, åtte totalt, men det var J70, Jane, som fikk med seg den vinden som var,,, resten kom et lite sykke bak; Arius, j70-June, Øse, Håp, j70-Joke, Skarsungen, Bavarien. Oppdatert offisiell resultatliste ligger under resultater.

H6: Indian summer

25. Sep 2019:

Bane 6. Kjempefint valg. (Østover). 2 ms relativt jevnt fordelt over hele banen. 1 ny båt</div><div class=

Line Honours til Jolleseileren!

18. Sep 2019: I dag var det baneseilas, og seieren gikk til den yngste rorkvinnen og jolleseileren Hedda i Håp. Rekkefølge i mål; Håp, Åse, Arius, Skårungen og Bella.

Champangestart...

11. Sep 2019:

Fem til start idag, solen skinte så vidt frem og en fin bris ved start, men da båtene hadde rundet staken ved Hjertøya (nr8) falt vinden, og en var glad det ble kun en runde. Øse kom først imål, påfølgende var Håp, deretter Arius, Skarsungen og den lille røde Bella.

Onsdagsregatta start kl 18

9. Sep 2019: Vi går mot mørkere tider, og fra og med onsdag 12.sep er det start kl 18.00.

Samtlige DNF...

4. Sep 2019: Onsdagsregattaen ble idag annullert, det var to seige timer på fjorden, med varierende vindretninger, spinnaker opp og ned.. men svært lite vind å finne, men desto mere strøm, men som sjelden var til noe fordel. Skarsungen så ann til å vinne idag, men rakk dessverre ikke to timers fristen. Kun fire båter til start, håper på mere vind og flere startende neste uke!