Molde Seilforening har et aktivt regattaprogram for tur og hav seilere. Sesongen starter i slutten av april og avsluttes med "Høststormen" i slutten av oktober. I alt arrangeres det 25 enkelt seilaser i løpet av en sesong. Dette er fordelt på onsdagsregatta vår og høst, samt noen litt lengre distanseseilaser som "Gossen Rundt" og "Romsdalsfjorden Rundt".

Annenhvert år arrangerer vi også regattaen "Intercity" seilasen i samarbeid med Ålesund Seilforening.

Pokaler i Molde seilforening

I Molde Seilforening deler vi årlig ut fem gjeve pokaler:

Sesongpokalen tildeles sammenlagtvinneren av alle regattaer i regi av Molde Seilforening.

Moldemesterpokalen tildeles sammenlagtvinneren av Molde Race Week.

Årets seiler pokalen tildeles et medlem som har utmerket seg gjennom oppnåelse av gode resultater sportslig og-/eller har andre positive egenskaper.

Ja-pokalen tildeles et medlem som gjennom sesongen har gjort en stor innsats for å fremme foreningens interesser og formål.

Tur-pokalen tildeles den båt v/rormann som har seilt lengst sammenhengende tur fra Molde og tilbake i sesongen.

Statutter for pokaler i Molde Seilforening

Lyst til å seile?

Klikk på MANNSKAPSBØRS for å melde interesse hvis du vil være på regatta, eller KURS for å se om det arrangeres nybegynnerkurs for voksne eller andre arrangørkurs eller lignende, eller på SEILE JOLLE hvis du er ung og har lyst til å bli kjent med seiling

Nordenfjeldske Seileruke 12.-16.juli

29. May 2017: Påmeldingsfristen til NFSU Kristiansund nærmer seg. Husk å melde deg på innen 1.juni!

V4 - morsom baneseilas.

25. May 2017: Baneseilas med bra vind gir både utfordrende, spennende og morsom seiling. Det gir god anledning til å øve på både båthåndtering og sporvalg, samt kappseilingsregler.

Gossen Rundt 27. mai !

18. May 2017: Start i Rødsøyvågen. Doublehanded er valgfritt. Det blir klasser i NOR Rating, NOR Rating doublehanded og TUR.

Vårserie 3

11. May 2017: 9 båter stilte til start i vårens tredje seilas, som startet i fin østavind rundt 4-5 s/m. Starterne Rolf og Jørn valgte løp mot øst, dvs. Årøgrunna ganger to, og denne gangen valgte også alle båtene å starte mot øst.

V2 - Noen får ikke seilt nok.

4. May 2017: Noen elsker å seile og benyttet sjansen i det flotte vårværet til å seile mest mulig. En båt seilte like så godt to lange løp, godt innenfor maksimaltiden på tre timer.

Møt på vårserien i kveld. Vi lover flotte forhold!

3. May 2017: Vårseriens andre regatta starter kl 19 i kveld. Oppfordrer alle til å stille med den seilbåten de har. Erfaren eller uerfaren. Dette blir trolig en av de fneste regattaene i år. Sol og vind! Seilkafe på Fjærestua etterpå.

Oppstart regatta – det eneste sikre vårtegn!

27. Apr 2017: Børre fra Arius hadde startansvar og sendte oss ut på bane 3 rundt Hyseskjærsflua i fin vest/nordvestlig vind. Et passelig løypevalg med tid til å tenke litt før handling for vinterrustne seilere. Liten klasse startet først og best, det var mer ruskete starter å se hos de to andre klassene, man overhørte opptil flere forklaringer om trøblete startklokker som ikke var riktig innstilt etterpå.

Seilsportsliga 2017

11. Apr 2017: Hvem av Molde Seilforenings seilere er interessert i å være med å seile i seilsportsligaen? Alle medlemmer kan melde sin interesse.

Velkommen til Frostenligaen! Oppvarming til Årsfesten

23. Jan 2017: Frostenligaen arrangeres Lørdag 28. januar i forkant av årsfesten. Stor suksess sist. Videreutviklet og enda bedre nå! Meldes flott vær og bra temperatur. Husk å melde deg på.

Frostenligaen; Frosne og fornøyde seilere!

6. Nov 2016: Voksne og ungdom i skjønn (seil)forening. Fin vind, 4 båter og 10 seilere. Sett allerede nå av 4. desember i kalenderen. Da går Frostenligaen, event 2 av stabelen. Imponerende at så mange er giret på seiling også om vinteren! Spesielt imponerende av Alice Cuguttu som er utvekslingsstudent fra Sardinia, å debutere med seiling i Norge i minusgrader!

Høststormen 22. oktober 2016 - NB! Endring i seilingsbestemmelsene vedr. maksimaltid

19. Oct 2016: Velkommen til Høststormen, årets siste regatta! Se også resultater i Sesongpokalen før Høststormen som er siste tellende regatta i den serien.

H10 - Solskinnsregatta og vafler

19. Oct 2016: Vi møtes på Fjærestua etter endt regatta for resultatservice, vafler og sosialt samvær.

H9 - Det ble regatta til slutt

5. Oct 2016: Vinden lot vent på seg, men etter 45 minutt ble det vind nok til å starte.

H9 - med vafler og sosialt samvær

3. Oct 2016: Etter endt regatta blir det kaffe, vafler og resultatservice på Fjærestua.

Molde Doublehanded 10. september. Merk: Endring i Seilingsbestemmelsene

8. Sep 2016: Minst 10 båter er klar for Molde Doublehanded!! Lørdag 10. september er Molde Doublehanded med start fra Løkta/ Seilet. Med kun to ombord er det duket for en utfordrende og flott dag på fjorden! Oter'n, Kamci, Kikken, Jake, Øse, Tempus, Håp, Ninja, Nini Roll og Andrea er nå påmeldt! Endring i Seilingsbestemmelsene på "Vedlegg 1 Løp": Det legges opp til målgang på Seilerhytta for alle løp. Målgang blir mellom stakene på Hyseskjærsgrunna og Furia III grunna (den nymerkede i Seilerhyttebukta). For alle løp utenom løp 4 blir siste passering av bøye ved Seilet, siste merke med påfølgende målgang mellom Hyseskjærsgrunna og Furia III grunna. For løp 4 vil det etter Moldeholmen (SB) bli målgang mellom Hyseskjærsgrunna og Furia III grunna i retning fra Sør til Nord. Mer informasjon på Skippermøtet.

«Mai 2017»

• Vår dugnad Seilerhytta