Tur

Turkomiteen lanserer i år Seil UT 2017.

Se flyer om Seil UT her

Formålet er å få flere ut på tur, i seilbåt. Turkomiteen har utarbeidet en liste over gjesthavner som vi definerer som Seil Ut-poster. Antall havner, og hvilke havner vil måtte bli vurdert fra sesong til sesong. Vi prøver å holde oss til havner som har gjesteplasser og som er tilrettelagt for besøk.

Tanken er at den båten med flest forskjellige registreringer i løpet av sesongen tildeles Seil Ut-pokalen på neste årsfest i Molde Seilforening.

Vi anmoder deltakerne om å registrere turene vha denne linken

Send gjerne inn bilder fra havner eller seilbilder fra turene som vi kan benytte i markedsføringen på vår hjemmeside eller Facebook til Lswalle@gmail.com

Vennlig hilsen Turkomiteen

Pål Sletvold, e-post: pal.sletvold@gmail.com, SMS: 91665191

Alexander Edvardsen, e-post: aledvar@gmail.com, SMS: 91647079

Pinsetur, 2-5. juni

23. May 2017: Molde Seilforening arrangerer også i år Pinsetur. Turkomiteen har satt sammen en seilas som går fra Molde (eller annen hjemmehavn) til Midsund på fredag kveld/ lørdag morgen, videre til Finnøya på søndag, hjemtur via Bud på mandag. Vedlagt et kartutsnitt som viser ruta.

Seil UT!

28. Apr 2017: Molde Seilforening slår et slag for turseilingen og lanserer nå Seil Ut-2017. Turkomiteen har utarbeidet en liste over gjesthavner som vi definerer som Seil Ut-poster. Vi holder oss til havner som har gjesteplasser og som er tilrettelagt for besøk.

Turpokalen: Hvem har seilt lengst i 2016?

22. Nov 2016: Du som har seilt langt i år kan nå sende inn din utseilte distanse til regattautvalget. Pokalen deles ut på Årsfesten, 28.januar 2017.

Feva Frostenligaen

30. Oct 2016: Siste - Frostenligaen! Det meldes fin vind fra NØ. Seilingsbestemmelser er nå publisert. Blir bra dette! Når nettene blir lange, og kulda setter inn... Da blir det Fevaseiling! Vi har nå satt opp en vinterliga for voksne og ungdom. Det blir spennende ligaseiling med RS Feva gjennom hele vinteren.

Tur pokalen: Hvem har seilt lengst i 2015?

7. Jan 2016: I 2013 seilte Stig Waagbø 1112 nm. Trond Stavik seilte 1098 nm. Stig Waagbø med Furia III knep derfor tur pokalen med 14 nm. Det tilsvarer en distanse t/r Fjærestua - Vestnes. Rolf Magerøy med Celsius vant turpokalen i 2014 med en distanse på 1607 nm. Du som har seilt langt i år kan nå sende inn din utseilte distanse til regattakomiteen. Frist: 25. januar. Pokalen deles ut på Årsfesten.

Celsius på tur over Atlanteren

6. Dec 2015: Rolf og Eldrid Magerøy er nå på tur over Atlanteren med sin seilbåt.

Seilingens dag

20. Aug 2015: Ta med naboen, venner eller andre som har lyst til å prøve turseiling. I forbindelse med markeringen av SEILINGENS DAG, lørdag 22. august, inviterer vi alle seilbåteiere i Molde og omegn til å delta i en uhøytidelig seilas på Moldefjorden, med påfølgende sosial samling på Seilerhytta. Vi oppfordrer dere alle til å ta med deg naboen, venner, eller andre dere vet har lyst til å prøve seiling og det sosiale rundt det å ha seilbåt.

PINSECRUISE 2014

30. May 2014: Det er snart klart for årets Pinsecruise i regi av Molde Seilforening

PINSETUR

11. May 2014: Det er i år planer om å arrangere en felles pinseseilas for de som har tur og hav seilere.

Kortreist tur til Seilerhytta på lørdag

11. Sep 2013: Molde seilforening arrangerer kortreisttur til Seilerhytta for alle medlemmer lørdag 14. september. Grilling og sosialt samvær. Kanskje kommer også seilerne fra Spectra Marine Molde Doublehanded innom etter endt dyst. Dørene åpnes kl 15 og grillen tennes kl 18.

«Mai 2017»

• Vår dugnad Seilerhytta