Vil du representere Molde Seilforening i Seilsportsligaen 2021?

Kort om Seilsportsligaen

Seilsportsligaen startet for fullt i Norge i 2016 etter at det ble avholdt kvalifiseringsseilaser i 2015 der 15 lag kvalifiserte seg til Eliteserien og 15 lag til 1. divisjon. Ligaformatet er inspirert av Deutsche Segel Bundesliga som ble startet i Tyskland i 2013. Nå seiles det seilsportsligaer i over 21 land, og i 2018 deltok over 300 seilforeninger i en nasjonal seilsportsliga.

Det seiles fleetrace som varer i 12–15 minutter i heat med fem båter slik at alle lagene har fått seilt en gang når tre heat er gjennomført. Da er en «flight» fullført, og målet i løpet av et stevne er å få gjennomført 14 flighter. Hvem som seiler mot hvem i hvert heat er forhåndstrukket.  All dømming skjer direkte på vannet.

Molde Seilforening i Seilsportsligaen

Molde Seilforening seiler i første divisjon i Seilsportligaen. Målet for 2021 er å beholde plassen i 1. divisjon så vi unngår å måtte seile kvalifisering i 2022.

Seilsportsligaen 2021 : Datoer

- Stevne #1 : Sandefjord, 9-10. juli - Last ned mer info om stavnet her. / Påmelding innen 24.mai.

- Stevne #2 : Larvik, 14-15 aug. - Last ned mer info om stavnet her.Påmelding innen 14. juni.

- Stevne #3 : Florø, 11-12. sept. -  Last ned mer info om stavnet her. / Påmelding innen 6. sept.

- Stevne#4 :  Moss, 2-3. okt.   Last ned mer info om stavnet her. Påmelding innen 27 sept.

Gå til oppslagstavlen for seilsportligaen for å finne kunngjøring, generelle seilingsbestemmelser samt spesifikke seilingsbestemmelser for hvert stevne.

Deltakere:

Det skal seiles med 4 personer om bord. Rene jentelag og junior lag (hele mannskapet er under 22 år) kan seile 5 personer. Hvert lag kan ha opptil 8 navngitte personer på mannskapslisten per stevne, og disse kan bytte på å seile (mellom hver seilas)

Alle deltakere må løse lisens hos Norges Seilforbund

Du kan melde deg på ett eller flere stevner om du ønsker. (tykk "Ctrl" + dato(er) for å velge flere )

«Oktober 2021»

• Seilerhytta utleid AK