Vil du representere Molde Seilforening i Seilsportsligaen 2022?

Kort om Seilsportsligaen

Seilsportsligaen startet for fullt i Norge i 2016 etter at det ble avholdt kvalifiseringsseilaser i 2015 der 15 lag kvalifiserte seg til Eliteserien og 15 lag til 1. divisjon. Ligaformatet er inspirert av Deutsche Segel Bundesliga som ble startet i Tyskland i 2013. Nå seiles det seilsportsligaer i over 21 land, og i 2018 deltok over 300 seilforeninger i en nasjonal seilsportsliga.

Det seiles fleetrace som varer i 12–15 minutter i heat med fem båter slik at alle lagene har fått seilt en gang når tre heat er gjennomført. Da er en «flight» fullført, og målet i løpet av et stevne er å få gjennomført 14 flighter. Hvem som seiler mot hvem i hvert heat er forhåndstrukket.  All dømming skjer direkte på vannet.

Molde Seilforening i Seilsportsligaen

Molde Seilforening seiler i første divisjon i Seilsportligaen. Målet for 2022 er å beholde plassen i 1. divisjon så vi unngår å måtte seile kvalifisering i 2023.

Seilsportsligaen 2022 : Datoer

- Stevne #1 : Oslo, 7-8. mai -  Påmelding

- Stevne #2 : Bergen, 18-19. juni - Påmelding

- Stevne #3 : Stavanger, 27-28 aug. - Påmelding

- Stevne#4 :  Grimstad, 24-25. sept. - Påmelding

Gå til oppslagstavlen for seilsportligaen for å finne kunngjøring, generelle seilingsbestemmelser samt spesifikke seilingsbestemmelser for hvert stevne.

Deltakere:

Det skal seiles med 4 personer om bord. Rene jentelag og junior lag (hele mannskapet er under 22 år) kan seile 5 personer. Hvert lag kan ha opptil 8 navngitte personer på mannskapslisten per stevne, og disse kan bytte på å seile (mellom hver seilas)

Alle deltakere må løse lisens hos Norges Seilforbund

Du kan melde deg på ett eller flere stevner om du ønsker. (tykk "Ctrl" + dato(er) for å velge flere )

«Juli 2022»

Fjærestua utleid 1 Juli til 03 Juli