Æresmedlemmer hedret på årsfesten

18. Mar 2019
Henry Larsen og Andor Wicken ble hedret som æresmedlemmer, på årsfesten 23. februar i Harmonien selskapslokaler.

Felles for de to nye æresmedlemmene har vært engasjement for foreningens utvikling gjennom mange år, og kanskje spesielt i utviklingen av seilforeningens omårde på Lubbenes.

Henry Larsen var leder i seilforeningen da området på Lubbenes ble bygget ut med foreningslokaler og omkringliggende områder som dannet utgangspunkt for jolleseiling. Selv om denne utviklingen var preget av betydelig dugnadsinnsats fra mange medlemmer, var det Henry som utformet avtalen med hensyn til finansiering.

Henry har vært ivrig seiler og deltaker på MS regattaer og sosiale aktiviteter gjennom årene. Han har vunnet Romsdalsfjorden Rundt og Gossen Rundt flere ganger og har nok endel glass på hylla.

Andor Wicken har også svært lang fartstid i foreningen. Han ble medlem en gang på 50-tallet, og var i de første årene en ivrig Snipe-seiler. Ettersom årene har gått, har Andor gått gradene, og fikk en periode kallenavnet "Shetlandskongen" i seiforeningen.

I de senere årene har Andor bidratt med mye praktisk arbeid, når det har vært arrangert duganer ved Seilerhytta eller Fjørestua. For å nevne noen nylige prosjekt kan vi dra fram brygga på seilerhytta og platting/ veranda på Fjærestua som eksellent utførte prosjekt med Andor i spissen.

Tradisjonen tro, var det også andre medlemmer som ble hedret på årsfesten. Det var utdeling av premier og hedersutnevnelser til følgende:

• Ja-pokalen, Annelin og Geir Holsbøvåg
  • Sesongpokalen, Håp, Morten Devold