Ligaseiling 2020: Lokalt og nasjonalt

9. Mar 2020
Seilsportsliga i Molde er avlyst. Etter samråd med Norges Seilforbund/SAilLogic blir Moldestevnet av båtlogistiske årsaker erstattet av et stevne i Åsgårdstrand på høsten. Molde får heller sjansen til å arrangere igjen i 2021. INFOMØTE OM LOKAL LIGASEILING OG SEILSPORTSLIGA kommer så snart Coronaretningslinjene åpner opp for denne typen aktivitet igjen. Opprinnelig melding: Etter fjorårets sesong har konseptet for lokal ligaseiling blitt evaluert. Det var udelt positivt å endelig ha et skikkelig entypetilbud tilgjengelig for Moldeseilerne. Sesongen ble også avsluttet med tidenes Høstcup med superforhold og god stemning med fem lag i Oktober. Likevel ser vi at det er muligheter for å utvikle dette konseptet videre. Vi presenterer nytt forslag til J70 seiling på onsdagskafe 25. mars (NB! Endret dato fra første publisering) kl 19 på Fjærestua. Alle som er interesserte i å enten lære å seile eller å utvikle seg videre som seiler gjennom å delta fast på seiling i 2020 seosngen oppfordres til å delta.

LOKAL LIGASEILING:

På Årsmøtet ble "Forslag til organisering av J70 seiling" lagt frem som orienteringssak. Det ble også satt ned en komite under regattautvalget bestående av Kristian Bachmann (leder og link inn til regattautvalget), Thomas Hjertø og Geir Oterhals. Denne gruppen skal ha hovedansvaret for å gjennomføre J70 satsningen i 2020 sesongen. Vi håper også flere kan bidra inn her etter hvert.

Vi har satt opp et infomøte (se terminliste) onsdag 25. mars kl 19 på Fjærestua som vi håper alle som er interesserte i J70 seiling blir med på. I år blir det lagvis påmelding da vi har troen på at det kan øke lagfølelse som er viktig både for læring, deltakelse og vedlikehold av båter. Dersom du ikke er tilknyttet noen som du naturlig vil seile på lag med vil vi være med på å få etablert nye team. Ta kontakt med geir.oterhals@gmail.com og/eller møt på infomøtet. Tanken er at disse teamene skal seile sammen hele sesongen. Nybegynnere vil bli tatt meget godt imot og de vil få sjanse til å bli med i team som vi setter sammen for å sikre best utvikling av seilerferdigheter.

Derfor er det viktig at alle som er interesserte i J70 seiling møter på infomøtet 25. mars. Her blir det presentasjon av hvordan vi tenker oss J70 seiling gjennomført og vi vil være lydhhøre for tilbakemeldinger på eventuelle justeringer.

NASJONAL LIGASEILING:

Team eller enkeltpersoner som ønsker å delta i Norsk Seilsportsliga 2020 bes melde sin interesse til thomashjerto@outlook.com.com innen 16. mars. Vi kan da ha en foreløpig liste å presentere på infomøtet 25. mars. Meld fra hvilken event du/dere ønsker å delta på (sett opp flere om dere har mulighet til å delta på flere). Vi kommer som vanlig til å ha et mål om å forsøke å inkludere flest mulig MS seilere i  Seilsportsligaen og samtidig å beholde plassen i førstedivisjon. Det første stevnet i Molde skal seiles av ungdomsseilerne: Peder Oterhals Bachmann, Adrian Bratli, Anna Charlotte Holsbøvåg, Johannes Molvik og Abel Gangeskar Horneland. Ellers er resterende stevner ledig :

# 1 -Molde 23.--24. mai Molde
# 2 -Hankø 20.-.21. juni Hankø