17. Mai 2020 - Oppdatert seilingsrute

7. May 2020
Vi har sakset følgende publikasjon fra Facebooksiden til Moldeholmenes Velforening. Dette arrangementet er åpent for alle - også seilbåter.
Siden 17. maifeiringen er avlyst til lands inviter vi til nasjonaldagsfeiring til vanns!

17.mai 2020 blir helt spesiell for oss alle. Vi vil derfor invitere dere til å bli med på en 17.mai båtkortesje. Det skal forgå til sjøs på Moldefjorden, og er åpent for alle båter som vil være med.

Det bli avgang kl 11.30 fra tårnet ved flyplassen. Møt opp i god tid. Togets lederbåt blir Båt fra Molde Brannvesen (med forbehold). Se etter denne ved ankomst, og finn din plass i toget. Lederbåten tuter i hornet ved avgang. Vi kjører i konvoi fra Flyplasstårnet, til Seilet.

Ruta bestemmes litt nærmere 17.mai og avhenger litt av været og hvor mange som melder sin interesse. Det gjør at det er vanskelig å si hvor lang tid vi vil bruke på ruta, men det går fort en time. Arrangementet er med værforbehold. Følg med i dette arrangementet for oppdateringer. Vi håper på godt vær og god stemning.

Praktiske regler for båttoget:
• MAKS 5 knop
• Vis hensyn, hold avstand til båtene
• All navigasjon på eget ansvar
• Ta hensyn til smittevernregler
• Ikke passèr lederbåten

Pynt gjerne båten med bjørkeris, sløyfer og flagg. Underholdningsinnslag underveis er velkommen: Ta med et instrument og dra en trall underveis e.l. Alt som er med på å skape 17-mai stemning på fjorden er velkommen!

Hvem som arrangerer:

Moldeholmenes Velforening.