SeilUt - Status pr. 16. mai 2020

16. May 2020
Turer
SeilUt er i vinden som aldri før

Sesongen 2020 er ikke som andre sesonger. Det gjelder også for SeilUt.

På godt og vondt kan man jo si.

For det første har vi hatt en sesongåpning preget av mye vær. Det kan noen tider virke som at værgudene har gått litt i vranglås denne våren (vinteren også kanskje). Mer nordvest og snø i mai enn desember denne vinteren. Verden har jo ellers opplevd større utfordringer enn været denne våren, men det er ikke noe vi skal bruke denne siden til.

For det andre, og som er mye mer oppløftende, har vi fått svært mye positiv omtale for SeilUt-satsingen vår. Det er omtalt på Norges Seilforbund sine nettsider, Seilmagasinet har nyhetsartikler om oss og det er publisert en podcast med intervju om konseptet på Explore North sine sider. Klikk på lenkene og se/hør hva det handler om.

Her kommer en oppdatert resultatliste. Denne viser at aktiviteten henger litt etter i forhold til fjoråret, men siden yr.no nå lover bot og bedring og at det er noen langhelger i sikte kan vi kanskje forvente at aktiviteten tar seg litt opp framover våren. Det er også gledelig at vi får nye navn på lista, og vi oppfordrer flere til å være med i konkurransen.

Vela mangler bare en post for årets første glass, men det er vel bare et tidsspørsmål. Vi regner med at ankerdramglassene fyker avgårde i etterkant av denne sesongen også, som de har gjort tidligere.

Vi har ellers gjort noen små endringer på registreringssiden for SeilUt. Det er litt problematisk at noen ikke alltid greier å skrive båtens navn på helt nøyaktig samme måte hver gang, og dette har medført en del ekstra jobb når resultatlista skal filtreres og sorteres. Det er nå lagt inn båtnavn i en nedtrekksmeny som du kan velge fra. Her ligger alle båtnavn som har vært med i konkurransen fra starten av. Husk bare å velge riktig båt så ordner det seg greit. Hvis du er ny i systemet, og ikke finner båtnavnet ditt så er det bare å ta kontakt på 916 65 191 eller pal.sletvold@gmail.com så ordner vi det på sparket.

«Oktober 2020»

• Treningslørdag med J70