Treningslørdag med J70, 3. oktober

21. Sep 2020
Som en oppfølger til treningsweekenden i August, arrangerer vi en høsttreningscup for J70 lørdag 3. oktober. Dette blir en utmerket mulighet til å videreutvikle seilferdighetene både for de som allerede seiler J70 og en mulighet for å få prøve J70 for de som ennå ikke har benyttet seg av dette enestående tilbudet i MS.

Vi legger opp til en lørdag med mange timer på vannet med et så høyt antall treningsregattaer som mulig. Denne helga kan gi en boost i seilferdighetene både for erfarne og nye J70 seilere.

Etablerte team kan melde seg på sammen. Eventuelt nye team som ønsker å seile sammen er hjertelig velkommen og vil få opplæring i J70. Dersom du ikke er del av team, men ønsker å bli med på J70 seiling, vil vi finne en båt du kan være med. Det blir maksimalt 3 personer i hver båt ihht Covid reglement fra NSF. Vil legger opp til mulighet for å melde på flere lag enn antall båter. Vi rullerer da på å seile de båtene vi har, og de som ikke seiler vil være med å arrangere regattaer eller filme for å analysere på debrief. Seilingen skal trackes med RaceQs.

Ved eventuelle vindstille perioder har vi noe J70 teori som vil bli gjennomgått. For eventuelt nye seilere/team tar vi en grundig gjennomgang av båt og prosedyrer i forkant av arrangementet.

Sted: Seilingen vil foregå utenfor Fjærestua med Molde båthavnlag som landbase (Fjærestua er utleid) eller på Seilerhytta på Hjertøya.

Meld på deg selv eller hele team til geir.oterhals@gmail.com.

Foreløpig program:

Lørdag:

Kl 10.00 Oppmøte på Tøndergård båthavn ved huset til Molde båthavnlag. Generell info. Fordeling på båter.

KL 11.00 – 14.00 Trening i seiling på lang pølsebane. Fokus på trim av seil på kryss / lens.

Kl 14.00 – 15.00 matpause

Kl 16.00 – 19.00 Trening i seiling på kort pølsebane. Fokus på båthåndtering og regler. Det blir dømming fra dommerbåt på vannet.

KL 21.00 Sosialt opplegg.

Last ned

«Oktober 2020»