Sesongstart for SeilUt 2021

28. Mar 2021
Turer
Vi starter SeilUt-sesongen!

1. april, i år - som i fjor.

Det blir i år stort sett samme opplegg som tidligere år, men igjen med en del endringer på havner. Vi har også valgt å gjøre området noe større, og du vil se at årets poster befinner seg mellom Stadlandet i sør og Smøla i nord.

Som i tidligere konkurranser registreres anløpene enkelt på hjemmesiden til Molde Seilforening under fliken SeilUt. Vi fortsetter inntil videre med samme registreringsmetode, men kan nevne at det er mulig vi vil få noen endringer på dette til neste sesong (2022).

Vi tenker også å utvide litt med at vi tar med turseilaser som Pinsecruiset og eventuelle andre turarrangementer inn i opplegget. Deltakere på disse arrangementene vil derfor kunne registrere SeilUt-poeng ved deltagelse i for eksempel Pinsecruiset. Dette vil bli publisert i forkant av de aktuelle arrangementene.

SeilUt har nå blitt et hett tema i mange seilforeninger rundt om i landet, og det er blant annet flere foreninger på sørlandet som går sammen om å se på utvikling av programvare som kan gjøre registrering og resultatservice enda enklere. Også i Bodø er de i gang med et opplegg for inneværende sesong, men de vil benytte seg av en App som allerede er brukt i forbindelse med "turkassetrim". Det er litt varianter av opplegget på gang rundt omkring, og det skal bli spennende å følge med på utviklingen. For å si det enkelt, Molde Seilforening har bidratt til at mange seilforeninger rundt ilandet nå er i ferd med å utvide horisonten for turseilingen i sine foreninger. Det har derfor vært mange henvendelser inn til oss om hvordan man skal komme i gang med et opplegg, og det vanker masse ros for det vi har fått til.

Gå inn på www.moldeseilforening.no/tur-hav og se mer om årets opplegg.

Vi ønsker alle medlemmer velkommen inn i SeilUt-verdenen og håper på like stor deltakelse i år som tidligere.

«Desember 2021»

Fjærestua utleid (BE) 3 Desember til 05 Desember