Molde på tredjeplass i Seilsportsligaen!

16. Aug 2021
Thomas Hjertø, Kjell Gunnar Rød, Espen Julens Lia og Geir Inge Rødseth seilte i helga MS inn til en meget sterk tredjeplass i Norsk Seilsportsligas førstedivisjon i Larvik!

Moldelaget hadde første dag plasseringene 3, 1, 1, 3, 1 og lå med denne rekken på en andreplass sammenlagt bak KNS. I Molde satt interesserte tilskuere i bla Nini Roll Ankers veg og fulgte med på trackingen. Ut fra den var det tydelig at Moldelaget hadde meget god fart i båten, og at de ikke minst klarte å opprettholde god fart i manøvrene. Det ble foretatt kloke valg og noen opphentinger fra relativt dårlige utgangspunkt var rett og slett meget imponerende!

På dag to ble det litt tøffere med blant annet en poengstraff etter at MS ikke hadde gitt tilstrekkelig med plass til startbåten til en annen båt. Uten denne straffen hadde nok MS glatt seilt inn til en andreplass sammenlagt. I stedet kom NTNUI Seiling 2, sterkere og sterkere, og da de også greide en førsteplass i siste regatta, kom de ajour med MS på poeng og foran på antall førsteplasser totalt. Sølvet glapp altså for Molde helt på målstreken, men Moldelaget er nok svært fornøyde med pallplassering. Det er første gang et Moldelag havner på pallen i Norsk Seilsportsliga (2 fjerdeplasser er best fra tidligere)! Dette viser at J70 satsningen i Molde begynner å få frem svært dyktige seilere. Vi føler oss rimelig sikre på at seilingen til lagene som endte på pallen i førstedivisjon også kunne utfordret flere lag i Eliteserien.

Neste Seilsportsliga blir i Florø, med siste regattahelg i Moss i Oktober. Der får nye team sjansen til å prøve seg.

Molde Seilforening takker seilerne for meget god seiling i Larvik

«Desember 2021»