Turer

Pinsecruise 2022

20. May 2022
Turer
Her er ‘seilingsplan’ for årets Pinsecruise.

Hei alle seilere.

Pinsa nærmer seg med stormskritt, og det tradisjonelle pinsecruiset arrangeres i kjent stil. Høy  sosialfaktor og god stemning er en vesentlig del av denne tradisjonen, og vi oppfordrer flest mulig til å være med på å dele opplevelsene.

Været blir selvfølgelig helt fantastisk i år også, med fin seilvind, mange plussgrader og sol fra skyfri himmel (kilden til dette utsagnet kan dessverre ikke oppgis, men vi tar sjansen på at denne spådommen stemmer).

Vi starter fredag, løser fortøyningene når vi er klare, og treffes i havna i Bud etter hvert som vi greier å komme oss avgårde.

Lørdag ettermiddag fortsetter vi til Sandøya (via Bjørnsund kanskje?) hvor vi legger til ved den nye gjestebrygga.

Søndag går turen til Midsund hvor vi i kjent stil erobrer uteområdet ved marinaen (grilling osv.) og eventuell fjelltur på mandag før hjemreise.

Vi ser for oss at vi kan nyte det fine været med å stort sett være ute det meste av turen, men legger også opp til plan B hvis værspådommen skulle feile på noe tidspunkt. Som vanlig må 'alle syta for seg sjølve' mtp mat og drikke, og i den grad det blir skapelig vær legger vi opp til at det kan grilles minst en av kveldene. MS stiller med grillkull.

Det er fint om dere kan sende en melding til pal.sletvold@gmail.com og oppgi om dere blir med, og om hvor mange dere er ombord. Det er ikke bindende påmelding, men greit å vite ca hvor mange vi blir.

Bli med da vel _/)

Hilsen turutvalget.