Pinsecruise 2022 - i all slags vær

12. Jun 2022
Turer
Det startet med gråvær og kulingvarsel, men endte opp med godværsseilas av de sjeldne

Endelig!

Vi har ventet lenge på å arrangere pinsecruise, og endelig lot det seg gjennomføre. Planen var å starte ytterst på kysten i Bud, ved starten av Hustadvika. På grunn av kulingmeldinger til lørdag, ble det bestemt at vi heller møtes på vår egen Seilerhytte på Hjertøya i Moldefjorden. Det var surt og kaldt, men etter å ha fått god fyr i ovnen i hytta, ble det en sosial og koselig kveld med flott utsikt til båttrafikken og byen.

Lørdag var planen å seile til Midsund. På grunn av kulingen som var ventet inn, var det allerede noen morgenfugler som startet klokken fem. Resten av flokken fulgte på utover dagen. Vind fra vest, og det ble kryss utover fjorden.

Søndag våknet vil til strålende sol. Noen gikk de berømte Midsundtrappene, noen syklet tur og andre kosa seg i flotte Midsund Marina. Havna har gode fasiliteter, og her blir vi godt tatt imot.

Etter hvert satte vi seil i tur og orden, og hadde en super krysseilas i retning Sandøya. Utrolig kjekt å se så mange seil, både våre egne medlemmer og andre.

På Sandøya er det ny, stor flytebrygge, og det var god plass til både oss og flere. Grilling, sosialt samvær og en nydelig solnedgang ble avslutningen på dagen.

Det fine været fortsatte også mandag, og det ble gått tur til Sandøyas fine strender. Etter hvert skilte vi lag, noen seilet til Ona, noen til Finnøya, og noen hjemover.

Utseilt distanse ca. 47NM.

Tusen takk for nok et vellykket pinsecruise, med 11 deltakende båter. Vi gleder oss allerede til neste anledning.

_/) Heidi O.

«Juni 2022»