Molde Seilforening med pallplass i Seilsportsligaen!

Molde Seilforeing ledet førstedivisjon (andre nivå) etter lørdagen! God seiling også på søndag sikret en tredjeplass totalt!

31.8.23

Det tredje eventet i Norsk Seilsportsliga ble seilt i Arendal. For Molde Seilforening seilte Thomas Hjertø, Kjell Gunnar Rød, Espen Julnes Lia og Pål Sletvold. Denne gjengen har også tidligere klart en tredjeplass, men var nå etter lørdagen virkelig i posisjon til å klare en enda bedre plassering. På dag 2 pådro Moldelaget seg bla en straff som ble kostbar i sammendraget. Marginene er små og det var nok ikke mye om å gjøre at Molde kunne ha gjort det helt store denne helga. Det ble også a poeng med Florø, men Florø fikk andreplass grunnet en førsteplass mer.

Det var meget spennende å følge seilingen via tracking. Fra trackingen var det lett å se at Moldelaget seilte meget bra. Gode starter og høy båtfart var fellesnevneren for lørdagen. Det er ikke ulikt det vi ser i den lokale ligaen. Dette laget er veldig gode på å holde båfarten oppe og ser også ut til å bruke det som en nøkkel for å skape høyde på kryss. Det er imidlertid en balansegang mellom fart og høyde som krever mye rutine for å få optimalisert. Dette laget som seiler under navnet Team Chili Peppers lokalt, har nå seilt sammen i mange år uten bytte av posisjoner om bord, og ser nå virkelig ut til å ha knekt denne koden. Chili Peppers vant også vårserien i Molde med god margin.

Her er resultatlisten fra event 3 i Arendal.

Her er sammenlagtlisten i Norsk Seilsportsliga nivå 2, etter tre eventer:

Vi gratulerer MS laget Team Chili Peppers med bronsen og fantastisk seiling!