Lokaler

På Hjertøya, ligger Molde Seilforenings perle. Seilerhytta har vært ett av foreningens klubbhus siden 1921. Seilerhytta eies av Seilforeninga og er et sosialt samlingssted som særlig blir mye benyttet mye i sommerhalvåret. Det er i dag eget aggregat for strømforsyning, muld-do og flytebrygge knyttet til dette huset. Tidligere var det et stort naust som også stod her på området. I tilknytning til dette var det også slipp med skinnegang for opptak av båter i virksomhet her. Da lå også mellom 5 og 10 båter på svai i bukte ved Seilerhytta.

Benkene på nordsiden av hytta

Seilerhytta er et unikt område som ligger på Hjertøya like sør for Molde sentrum. Her har vi Seilerhytta som ligger noen meter fra sjøen. Området er et paradis for alle seilere i alle aldre med alle typer seilbåter. Det er gode fortøyningsmuligheter, et flott og tradsijonsrikt klubbhus, en pent kultivert skog og gode muligheter for vassing i fjæra eller stuping fra flytebrygga.

Fra Seilerhytta er det 5 minutter å gå til Fiskerimuseet på Hjertøya. Det går også en meget flott tursti helt ut til Hjertøytangen i vest. Hjertøya er en del av arkipelagoet som vi kaller Moldivene, med gode muligheter for utflukter til nærliggende øyer og bukter. Se SeilUt siden for en nærmere beskrivelse av denne havnen.

Nytt bryggeanlegg har gitt en skikkelig oppblomstring av miljøet på Seilerhytta. Her kan det ligge opp mot 15 båter med baugfortøyning i utlagte blåser.

Bryggeanlegget på Seilerhytta

Seilerhytta er tilgjengelig for utleie både for medlemmer (rabattert pris) og ikke-medlemmer. Hytta er enkel men funksjonell. Den har ikke innlagt vann eller strøm, men har kjøkken med gass og ellers kan strøm skaffes via et stillegående bensinaggregat. Ta kontakt med Egil Wold: egil.wold@outlook.com for henvendelser om leie av Seilerhytta.

Sjekk aktivitetskalender om det er ledig.

Leiepriser

Leie inkl. rengjøring kr 5 000.-

Medlemspris* inkl. rengjøring kr 3 500.-

Medlemspris* ekskl. rengjøring kr 1 500.-

* Medlemspris gjelder kun ved utleie til eget bruk der medlemmet selv er til stede. Dersom medlem leier på vegne av firma, klubber, organisasjoner osv gjelder priser for ikke medlem.

Kart

Fjærestua er ett av MSF's to klubbhus, og et samlingspunkt for seilrelatert virksomhet gjennom hele året. Det er senter for all jolleaktivitet, onsdagskafeer, temakvelder og kursvirksomhet for både unge og voksne seilere! Beliggende usjenert i sjøkanten på Lubbenes, har huset og uteområdet en unik atmosfære og omgivelser som innbyr til aktivitet og rekreasjon. Det blir også flittig brukt til utleie.

Dagleie til møter ol, kan avtales direkte med utleieansvarlig. Medlemspris gjelder kun ved leie til eget bruk, der medlemmet selv er tilstede. Medlemmer kan selvfølgelig leie på vegne av firma, organisasjoner, klubber og lignende, men da til pris som for ikke-medlem.

Fjærestua er et populært og etterspurt lokale i leiesammenheng. Huset består av to etasjer, og er fullt utstyrt for å dekke til 50 personer (30-40 personer vil nok oppleves som et maksantall for mange).

1.etasje: Entre med inngang til oppholdsrom. Kjøkken med stekeovn, kjøleskap, lite fryseskap, steam oppvaskmaskin, dobbel kaffetrakter, servise og dekketøy. To bad med dusj og wc. Utgang til sydvendt veranda med plen ned til sjøkanten.

2.etasje: Festlokale med ren flate med bord og stoler. Det er trapp mellom etasjene og ingen heis.

Totalt 12 bord og 60 stoler.

Sjekk aktivitetskalenderen om det er ledig.

Link til kontrakt

Spørsmål vedrørende utleie og andre praktiske forhold kan rettes til

Odd Tore Finnøy, odd2re@gmail.com, 90060960.

Leiekontrakt skal returneres i kvittert stand sammen med kopi for innbetalt leie 14 dager før Fjærestua stilles til disposisjon. Leiekontrakt er tilgjengelig i vårt filarkiv.

Priser for leie:

Her er en link til en film som viser et eksempel på borddekking til fest i andre etasje.

Eksempel på bordoppsett i andre etasje

Flott område med godt utgangspunkt for fotografering i Fjærestueområdet

Velkommen til fest på Fjærestua!