Norgesmesterskap i J70

Molde Seilforening på åttendeplass i NM i J70

11.9.22

STERK PLASSERING AV MOLDE SEILFORENING I DAME NM!

Moldeseilerne @Elin Mjelde, @Andrea Boutera, @Kari Bachmannog @Kari Moen seilte inn til en sterk åttendeplass av 22 deltakende lag ihelgens NM i J70 i Oslo. Teamet fikk ikke skikkelig mulighet til å trene sammenfør avreise, men klarte likevel hhv en førsteplass og en andreplass i to avracene. Et uhell med revnet spinnaker i siste race, ødela også for en endabedre sammenlagtplassering. Helgens seiling viste uansett at laget har et meget høyt toppnivå inne. Det blir svært spennende å følge utviklingen til dette laget videre. Damene var svært fornøyde med både arrangementet til @KongeligNorsk Seilforening og med egen seiling. De har allerede uttalt at de vil satsevidere mot neste års NM! Det er spennende og Molde Seilforening er svært fornøyde med at foreningen nå gjør seg bemerket utenfor M&R i både jolleseiling, Norsk Seilsportsliga og at lag nå også tar steget og melder seg på i NM! MS ønsker damene lykke til med videre satsning!